سه شهرستان استان مرکزی در وضعیت پرخطر کرونایی قرار گرفتند
کد خبر: 3985711
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

سه شهرستان استان مرکزی در وضعیت پرخطر کرونایی قرار گرفتند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام کرد: اراک، دلیجان و زرندیه در آخرین رنگ بندی وضعیت شهرهای کشور در وضعیت خیلی پرخطر قرار دارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید محمد جمالیان، رئیس این دانشگاه در اراک اظهار کرد: در آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان مرکزی، اراک، خمین، ساوه، محلات، زرندیه و دلیجان به رنگ قرمز درآمده‌اند. اراک، دلیجان و زرندیه در آخرین رنگ بندی وضعیت شهرهای کشور در وضعیت خیلی پرخطر قرار دارند.

وی افزود: متأسفانه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری مردم این ۶ شهرستان، وضعیت این شهرستان‌ها را بحرانی کرده است. همچنین شهرستان‌های خنداب، شازند، تفرش، فراهان و آشتیان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

جمالیان ادامه داد: شهرستان‌های نارنجی نیز در صورت تداوم سهل‌انگاری و با لحظه‌ای غفلت و کوچکترین لغزش، در هفته آینده قرمز می‌شوند. تنها شهرستان زرد در استان مرکزی، شهرستان کمیجان است.

وی یادآور شد: با توجه به سرعت و قدرت انتشار و کشندگی بالای این نوع ویروس، انتظار می‌رود در روزهای آتی، شرایط سختی برای مردم و کادر بهداشت و درمان رقم بخورد. از مردم استان به خصوص مردم ساکن در شهرستان‌های قرمز و نارنجی می‌خواهم با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، از امروز به فکر فروکش کردن این موج باشند.

انتهای پیام
captcha