تشکیل اتحادیه مدغم با نگاه کاهش تصدی‌گری؛ مهمترین دستاورد قرآنی دولت دوازدهم
کد خبر: 3985906
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
سیدعباس صالحی بیان کرد:

تشکیل اتحادیه مدغم با نگاه کاهش تصدی‌گری؛ مهمترین دستاورد قرآنی دولت دوازدهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شکل‌گیری اتحادیه یکپارچه قرآنی در دولت دوازدهم با نگاه کاهش تصدی‌گری و توجه بیشتر به حوزه‌های مردمی صورت گرفت.

به گزارش ایکنا، صدور مجوز فعالیت مؤسسات قرآنی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی، منجر شده بود که طی سال‌های گذشته، مؤسسات ذیل هر کدام این نهادها اتحادیه جداگانه‌ای را تشکیل دهند. مشکلات حاصل از این دو دستگی بعد از مدتی خود را نمایان ساخت و اغلب صاحب‌نظران این حوزه، این مطالبه را مطرح کردند که این دو اتحادیه هر چه سریعتر باید با یکدیگر ادغام شده و اتحادیه واحدی شکل گیرد. اما رسیدن به نقطه نظرات مشترک و وجود برخی سنگ‌اندازی‌ها از سوی مخالفان ادغام، این روند را بسیار کند کرد و چندین سال به درازا کشید.

بالاخره سال گذشته، طی همین روزها، فرایند ادغام طی شد و اتحادیه قرآنی واحد تشکیل شد. در همین راستا خبرنگار ایکنا از سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میزان اهتمام به فعالیت‌های قرآنی در دوره وزارتش پرسید، وی گفت: در زمینه فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف، طی چندین دهه پس از انقلاب اسلامی، فعالیت‌های قابل توجهی صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن کریم با اشاره به اتفاق شکل‌گیری اتحادیه یکپارچه قرآنی ادامه داد: اما حوزه قرآن، حوزه‌ای است که کار و فعالیت مردمی را می‌طلبد. مؤسسات قرآنی مختلفی را در سراسر کشور داشتیم که پاره‌ای از تفاوت نظرات، سلیقه‌ها و منشأهایی که در نوع صدور مجوز و ... بود، موجب شد که شکل‌گیری اتحادیه واحد و منسجم به تأخیر بی‌افتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به نظرم یکی از اتفاقات قابل توجه که در دولت دوازدهم با نگاه کاهش تصدی‌گری و توجه بیشتر به حوزه‌های مردمی در تمامی فعالیت‌ها به ویژه فعالیت‌‌های دینی صورت گرفت، همین ایجاد یک اتحادیه منسجم و یکپارچه قرآنی بود که ان‌شاءالله بیش از گذشته فواید خود را نشان خواهد داد.

صالحی در پاسخ به این سؤال خبرنگار که چه نمره‌ای به دوره‌ وزارتش خواهد داد؟ گفت: نمره را باید دیگران بدهند.

انتهای پیام
captcha