افزایش ۵۰ درصدی کمک به ایتام در آذربایجان غربی
کد خبر: 3986007
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

افزایش ۵۰ درصدی کمک به ایتام در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه نخست سال جاری خیران و حامیان استان ۱۶۲ میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

ارسالی| افزایش 50 درصدی کمک‌های مالی از ایتام آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی، 2 مرداد در حاشیه تجلیل از خیران و حامیان ایتام خوی اظهار کرد: در سطح استان بیش از 14 هزار و 700 یتیم و فرزندان محسنین استان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارد که توسط 41 هزار حامی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به کمک‌های خیران و حامیان از فرزندان ایتام و محسنین استان افزود: در سه ماهه نخست سال جاری خیران و حامیان استان 162 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری میزان زکات پرداختی در استان برابر با 23 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به وجود 140 هزار صندوق ثابت و سایر برای جمع‌آوری صدقه در سطح استان عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با تشویق شهروندان استفاده از روش‌های غیرحضوری پرداخت صدقات و کمک‌های مردمی در استان رواج پیدا کند.

سهندی با اشاره به حمایت‌های حقوقی انجام شده از مددجویان تصریح کرد: امسال 116 مددجو در سطح استان از خدمات رایگان حقوقی برخوردار شدند که این حمایت‌ها از طریق 47 وکیل نیکوکار استان انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: ارزش ریالی خدمات حقوقی ارائه شده به مددجویان برابر با یک میلیارد و 115 میلیون ریال بوده که بدون دریافت هیچگونه ریالی از مددجویان انجام گرفته است.

انتهای پیام
captcha