اهالی هنر خواستار رسیدگی به مردم خوزستان شدند
کد خبر: 3986014
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
در بخش‌های سینما، موسیقی و تئاتر

اهالی هنر خواستار رسیدگی به مردم خوزستان شدند

در بیانیه‌هایی که اهالی هنر، رسانه‌ای کرده‌اند از مطالبات به حق مردم خوزستان حمایت شده است.

به گزارش ایکنا، خوزستان در روزهای اخیر شاهد اعتراضات مردمی پیرامون کم‌آبی است. در راستای حمایت از خواسته‌های مشروع مردم این استان؛ اهالی هنر با تهیه بیانیه‌هایی از رسیدگی به خواسته‌های مردم جنوب حمایت کردند.

بیانیه خانه سینما

«با یاد خدا

خوزستانِ ایران ملتی نگرانِ توست، همه ایران نگرانِ توست سینمای ایران نگران توست . متأسفانه این روزها تصاویر ناخوش آیندی از خوزستان می‌بینیم این پاره تن ایران، مهد تمدن عیلام با قدمتی به بلندای تاریخ کشور، سرزمین رودهای خروشان و دشت‌های حاصل‌خیز و هورها و تالاب‌های عظیم و مردمی که ایرانی‌ترینِ ایران هستند و بوده‌اند به شرایطی دچار شده‌اند که بی‌سابقه است.

شرایط این روزهای خوزستان و سیستان و بلوچستان شایسته ایران ما نیست. خوزستان بدون شک طی یک صد سال گذشته بخش بزرگی از هزینه‌های مالی و جانی کشورمان بخصوص در دوران جنگ را جانانه پرداخته است شایسته نیست که مردمانش و پیکرش اینگونه زخم خورده رها شوند.

با تأسف بسیار در حالی که انواع و اقسام مصائب و بلایای طبیعی و دست سازِ بشر امنیت و آرامش تمام مردم ایران را به بازی گرفته؛ مردم خوزستان مصیبت بزرگتری را هم تجربه می‌کنند که خاک و دام و طبیعت و جانشان را با شدت تمام تهدید می‌کند.

خشکسالی بلایی است که می‌شد و می‌شود با یاری و همدلی آثار ویرانگرش را تقلیل داد و با مدیریت درست و همراهیِ تمام قوا تأثیراتِ مخربش را بر جان و چهرهِ خوزستان عزیز و دیگر سرزمین‌های تشنه ایران کاهش داد .

با اینکه خیلی دیر است اما هنوز هم می‌شود ثابت کرد همه ایران یکی است، باید به مهر دست هموطنان گرفتار خشکسالی را گرفت و اسباب نجات از این ورطه خانمان سوز را برایشان فراهم کرد.

به نمایندگی از سینماگران ایران وظیفه خود می‌دانیم همراه با هموطنان مظلوم خوزستان از تمام مسئولان کشور بخواهیم به حکم قانون در رفع مشکلات مردم به خصوص عوارض خشکسالی و دیگر مصائب خوزستان و ایران بکوشند.

تا دیرتر از این نشده انجام دهید آنچه باید.

بیانیه خانه موسیقی

«چو ایران نباشد تن من مباد

خوزستان پاره تن ایران است و ایران تشنه و خسته از ظلم و بی عدالتی در جهان امروز بیش از هر چیزی نیاز به اتحاد و همدلی دارد.

خوزستانِ تشنه که نفت و گازش را سخاوتمندانه در پهنه ایران زمین خرج کرده است مستحق این وضعیت نیست.

پاسخ مطالبات بحق مردم شریف و مظلوم این خطه اقدام و عمل اقناعی است و قطعا هرگونه برخورد خشونت آمیز با مطالبات قانونی و به حق مردم محکوم است

خانه موسیقی به نمایندگی از سوی این صنف همچون همیشه در کنار مردم بزرگ ایران ایستاده و در این وضعیت بحرانی نیز در کنار مردم خونگرم و بزرگوار خوزستان خواهد ایستاد.

همان مردمانی که در این چهل سال بیش از همه در مقابل سختی ها و تلاطم های جنگ و بی آبی و خشکسالی ایستاده است و اینک که جانش به لب رسیده نیازمند تدبیر و کمک مسئولان و همه ی ما هموطنان است.

کمکی نه از روی استیصال و صدقه بلکه از روی  وظیفه و پاسخ به حق به هموطنان استانی که حق بیشمار بر گردن این ملت دارد.»

بیانیه خانه تئاتر

«هنرمندانِ تئاتر، روزهای محاصره و مقاومتِ مردمانِ آزاده‌ جنوب در سال‌های جنگ را یادآور می‌شوند؛ و روزهای خاک‌آلودِ جنوب که سینه‌ پیران و کودکانش را نای نفس کشیدن نبود؛ و یادآور می‌شوند کارونِ پرآب را در زمانی نه چندان دور؛ و اکنون نوای دمام‌ها را که خامُشی گزیده‌اند: چرا که خوزستان تشنه است...

هنرمندانِ تئاتر در کنارِ مردمِ بزرگِ خوزستان بوده و خواهند بود تا زندگی را پاس بدارند...

شما نیز با ما و آنان سرودِ زندگی سر دهید؛ چرا که: زندگی، زندگی می‌آورد.»

جدا از بیانیه‌های صادر شده، بسیاری از هنرمندان در صفحات شخصی خود در فضای مجازی نیز از خواسته‌های مردم خوزستان حمایت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha