ویژه‌برنامه «غدیر، عهدی با مهدی» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3986442
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱

ویژه‌برنامه «غدیر، عهدی با مهدی» در کردستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در راستای دستورالعمل ابلاغی از سازمان تبلیغات اسلامی به استان‌های کشور ویژه‌برنامه‌های عید غدیر با عنوان «غدیر، عهدی با مهدی» در استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی رستمی، معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، چهارم مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان، با تشریح برنامه‌های عید غدیر در استان با گرامیداشت ایام دهه امامت و ولایت اظهار کرد: بزرگداشت وقایع تاریخی و مهم اسلام در جامعه امروز موضوعی مهم و ضروری است و در این میان تشریح و معرفی واقعه غدیر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه دهه ولایت فرصت مغتنمی برای معرفی و شناخت بیشتر راه و روش و سیره امامن و اهل بیت پیامبر اکرم(ص) است، افزود: غدیر پیوندی کامل و جامع با دین دارد و اگر حقیقت آن شناخته نشود، واقعیت دین نیز شناخته نمی‌شود، لذا باید در راستای معرفی آن به‌طور صحیح اهتمام داشت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: در راستای دستورالعمل ابلاغی از سازمان تبلیغات اسلامی به استان‌های کشور ویژه‌برنامه‌های عید غدیر با عنوان «غدیر، عهدی با مهدی» در استان کردستان برگزار می‌شود. بر اساس اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی شامل راه‌اندازی کاروان خودرویی غدیر، شعر خوانی در محلات، اطعام نیازمندان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و ایجاد برنامه‌های شاد در پارک‌ها ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: اجرای سرود و نوحه‌های ماندگار، مسابقه ویژه کودکان، تبلیغ چهره به چهره در پارک‌ها و ایجاد گفتمان غدیر توسط روحانیون، برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان کاروان فرشته‌ها و تولید محتوا در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های ویژه عید غدیر در استان است.

وی افزود: استمرار پویش «حرف‌آورد» با موضوع غدیر، تجلیل از عالمان دینی و بزرگان و همچنین سادات شهید در شهرهای استان از برنامه هایی است که به مناسبت عید غدیر در استان اجرا خواهد شد. برپایی نمایشگاه‌های غدیر در محلات و کوچه‌ها و پخت و پز غذای گرم و توزیع بین نیازمندان از دیگر برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان ویژه عید غدیر خم است.

حجت‌الاسلام رستمی یادآور شد: مسابقه دوچرخه‌سواری در دیواندره، مسابقه رادیویی و تجلیل از برندگان در شهرستان مریوان، راه‌اندازی کاروان‌های شادی در معابر و میادین شهرهای کامیاران و قروه و نشست‌های تخصصی با موضوعات پژوهشی در سنندج در ایام غدیر در استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha