افتتاح ۱۱۰ خانه نهج‌البلاغه در آستانه عید غدیر
کد خبر: 3987006
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

افتتاح ۱۱۰ خانه نهج‌البلاغه در آستانه عید غدیر

۱۱۰ خانه نهج‌البلاغه در آستانه عید غدیر از سوی مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایکنا، 110 خانه‌ نهج‌البلاغه در آستانه عید غدیر از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان افتتاح می‌شود.

خانه‌های نهج‌البلاغه یک طرح ملی است که از کاشان شروع شده، از این رو بیشترین تمرکز در این شهر به‌عنوان پایتخت نهج‌البلاغه است، بیش از 110 خانه نهج‌البلاغه در کل کشور در چند ماهه اخیر افتتاح و شروع به فعالیت کرده است.

حمایت‌کننده و مجری طرح مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان است که رابطان را در شهرهای مختلف شناسایی می‌کند و با آن‌ها ارتباط می‌گیرد، افرادی که علاقه‌مند به برپایی دورهمی‌های نهج‌البلاغه در منزل خود هستند اعلام آمادگی می‌کنند و مؤسسه برای آن‌ها اقدام به تأمین استاد می‌کند و اگر استاد در منطقه نباشد دوره‌های تربیت مربی برایشان برگزار می‌شود تا بتوانند خودشان دورهمی‌ها را برگزار کنند.

جلسات نهج‌البلاغه به صورت هفتگی، ماهانه یا فصلی برگزار می‌شود و مخاطب آن می‌توانند از سه نفر تا 100 نفر باشند. همچنین به جز استان‌های دیگر ایران، تشکل‌های شیعی چند کشور دیگر نیز از جمله اسپانیا، پاکستان و فرانسه از این طرح استقبال کرده‌اند.

پلاک‌زنی خانه‌های نهج‌البلاغه آغاز شده است. خانه‌هایی که شروع به فعالیت کرده‌اند پلاکی را مختص خود دریافت می‌کنند که از 110+1 شروع شده، پلاک‌ها درب این منازل نصب می‌شود تا اهالی محل بدانند که این منزل پایگاه دورهمی نهج‌البلاغه است و می‌توانند از محافل آن استفاده کنند. علاقه‌مندان به برپایی این دورهمی‌ها در منازل خود به منظور اعلام آمادگی می‌توانند با شماره ۰۳۱۵۵۴۷۲۸۰۱ تماس گیرند.

یادآور می‌شود، این مؤسسه به نشانی کاشان، میدان کمال‌الملک، کوی جنب بازار رضا واقع شده است.

انتهای پیام
captcha