به گزارش ایکنا از آذربایجانغربی، ایرج افراسیابی، مدیر آموزش و پرورش سلماس، ششم مرداد ماه، در سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: صددرصد دانشآموزان مقطع متوسطه دوم و فنی و کاردانش شهرستان سلماس در شبکه شاد عضویت دارند، این رقم در مقطع ابتدایی 70 درصد و متوسطه اول 85 درصد است.
وی افزود: رفع مشکل دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی و تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان بیبضاعت با محوریت مناطق و مدارس روستایی و محروم میتواند در ارتقای بهرهمندی دانش آموزان مؤثر باشد.
افراسیابی بیان کرد: بالا بردن فرهنگ عمومی اولیای دانش آموزان جهت تعامل بیشتر با مدرسه، ایجاد زمینه مناسب برای تحصیل دختران بهویژه در مناطق محروم و روستایی، اختصاص منابع مالی و سرانه آموزشی با محوریت کاهش دغدغه مالی خانوادهها از بابت تأمین مایحتاج تحصیلی فرزندان و تخصیص نیروهای آموزشی مرتبط برای مدارس به جهت رعایت عدالت آموزشی در تحقق این امر مهم مؤثر هستند.
وی ادامه داد: موضوع افزایش کیفیت در آموزش مجازی نیازمند ارتقای نرمافزاری و سختافزاری است و ارتقای امکانات و سرعت برنامه شاد، رایگان کردن استفاده از برنامه بهخصوص برای مناطق محروم، نهادینه کردن کار گروهی در آموزش مجازی، نهادینه کردن کار گروهی در آموزش مجازی و ایجاد آزمونهای برخط و اعلام نتایج برای برآورد وضعیت تحصیلی افراد از جمله راهکارها برای تحقق این مهم است.
مدیر آموزش و پرورش سلماس تصریح کرد: مدیریت آموزش و پرورش بر ایجاد رشتههای نو و متناسب با ظرفیت و پتانسیلهای منطقه و کاهش رشتههای کلیشهای موجود خواهد بود. وی گفت: از مهمترین برنامهها برای افزایش ورودی رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش، عملیاتی و اجرایی کردن تبصره 75 در راستای درآمدزایی هنرستانها و تقسیم عواید براساس دستورالعملهای موجود بین عوامل دخیل و هنر جویان است که در کنار تحصیل و مهارت آموزی به کسب درآمد میپردازند.، ۶ مرداد ماه، در سی و پنجمین اجلاس سراسری روسای آموزش و پرورش، اظهار کرد: 100 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم و فنی و کاردانش شهرستان سلماس در شبکه شاد عضویت دارند، این رقم در مقطع ابتدایی 70 درصد و متوسطه اول 85 درصد است.
وی افزود: رفع مشکل دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی و تهیه گوشی و تبلت برای دانش آموزان بیبضاعت با محوریت مناطق و مدارس روستایی و محروم میتواند در ارتقای بهرهمندی دانش آموزان مؤثر باشد.
افراسیابی، بیان کرد: بالا بردن فرهنگ عمومی اولیای دانش آموزان جهت تعامل بیشتر با مدرسه، ایجاد زمینه مناسب برای تحصیل دختران بهویژه در مناطق محروم و روستایی، اختصاص منابع مالی و سرانه آموزشی با محوریت کاهش دغدغه مالی خانوادهها از بابت تأمین مایحتاج تحصیلی فرزندان و تخصیص نیروهای آموزشی مرتبط برای مدارس به جهت رعایت عدالت آموزشی در تحقق این امر مهم مؤثر هستند.
وی ادامه داد: موضوع افزایش کیفیت در آموزش مجازی نیازمند ارتقای نرمافزاری و سختافزاری است و ارتقای امکانات و سرعت برنامه شاد، رایگان کردن استفاده از برنامه بهخصوص برای مناطق محروم، نهادینه کردن کار گروهی در آموزش مجازی، نهادینه کردن کار گروهی در آموزش مجازی و ایجاد آزمونهای برخط و اعلام نتایج برای برآورد وضعیت تحصیلی افراد از جمله راهکارها برای تحقق این مهم است.
مدیر آموزش و پرورش سلماس، تصریح کرد: مدیریت آموزش و پرورش بر ایجاد رشتههای نو و متناسب با ظرفیت و پتانسیلهای منطقه و کاهش رشتههای کلیشهای موجود خواهد بود.
وی گفت: از مهمترین برنامهها برای افزایش ورودی رشتههای فنی و حرفهای و کاردانش، عملیاتی و اجرایی کردن تبصره 75 در راستای درآمدزایی هنرستانها و تقسیم عواید براساس دستورالعملهای موجود بین عوامل دخیل و هنر جویان است که در کنار تحصیل و مهارت آموزی به کسب درآمد میپردازند.
انتهای پیام