تدابیر امنیتی عراق برای مقابله با حمله به فرودگاه بغداد
کد خبر: 3987881
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

تدابیر امنیتی عراق برای مقابله با حمله به فرودگاه بغداد

فرماندهی عملیات بغداد از تهیه طرحی برای جلوگیری از هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی پایتخت و مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، فرماندهی عملیات بغداد از تهیه طرحی برای جلوگیری از هدف قرار دادن فرودگاه بین‌المللی پایتخت و مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک خبر داد.

منابع امنیتی از توقیف 18 موشک کراند و کاتیوشا خبر داده‌اند که قرار بوده است در حمله به فرودگاه بغداد از آن‌ها استفاده شود.

سرلشکر احمد سلیم، فرمانده عملیات بغداد، گفت: فرماندهی عملیات بغداد، از طریق واحدهای تابعه خود، اقدامات متعددی را برای جلوگیری از هدف قرار دادن منطقه سبز، نمایندگی‌های دیپلماتیک و فرودگاه پایتخت انجام داده است.

 سلیم تصریح کرد که این روش‌ها شامل کنترل فضاهای خالی اطراف منطقه که ممکن است توسط گروه‌های مختلف برای حمله به فرودگاه و منطقه سبز استفاده شود، همکاری اطلاعاتی با شهروندان و جستجوی خودروهای مشکوک است.

وی افزود: این اقدامات تاکنون منجر به خنثی شدن سه تلاش برای هدف قرار دادن فرودگاه بغداد از مناطق نزدیک به فرودگاه شده است و خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی در لشکر دوم پلیس عراق مرتبط با فرماندهی عملیات بغداد موفق به توقیف 10 موشک کراند شدند. دو هفته پیش نیز 8 موشک کاتیوشا کشف و ضبط شد، که قرار بود برای حمله به فرودگاه بین‌المللی بغداد مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام عراقی در خصوص آمادگی برای حفظ امنیت عراق در ماه محرم، خاطرنشان کرد: فرماندهی عملیات بغداد خود را برای آغاز ماه محرم آماده می‌کند چرا که با توجه به اهمیت مراسم عاشورا و اربعین و حضور میلیون‌ها نفر در این مراسم، نیازمند اتخاذ تدابیر امنیتی شدیدی در این ماه هستیم.

سرلشکر سلیم تصریح کرد که نیروهای امنیتی عراق در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی برای اجرای این طرح هستند.

انتهای پیام
captcha