پایان دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون/ «طلوع» اول شد
کد خبر: 3988090
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳

پایان دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون/ «طلوع» اول شد

دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون با معرفی گروه طلوع به عنوان گروه برتر، گروه آساد به عنوان گروه دوم و گروه توسعه به عنوان گروه سوم به کار خود پایان داد.

پایان دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون/ طلوع اول شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، مرحله فینال و مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون امروز دوشنبه 11 مردادماه با مناظره دو گروه موافق و مخالف با گزاره «مبنای پلتفرم‌های اینترنتی و تعاونی مشابه است و تبدیل این پلتفرم‌ها به تعاونی‌های پلتفرم، برای آنها ایجاد مزیت می‌کند» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این مناظره دو گروه ابتدا به تشریح مفاهیم کلیدی گزاره از جمله تعریف تعاونی،  پلتفرم و پلتفرم‌های اینترنتی پرداختند. گروه مخالف گزاره با تأکید بر اینکه هدف تعاونی‌ها جلب منفعت و ثروت نیست بلکه بهبود وضعیت زندگی اعضا، عدالت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی مدنظر اعضاست، پلتفرم‌های اینترنتی و اصول تعاونی‌ها را مشابه ندانست.

همچنین در این بخش از مناظره تأکید شد که پلتفرم یک کسب و کار است و از راه ایجاد تعامل، ارزش‌آفرینی می‌کند؛ یعنی بخش مهمی از عملکرد پلتفرم‌ها ایجاد زیرساخت برای تعامل است. مهم‌ترین ویژگی پلتفرم‌ها به جای عرضه محصول برقراری رابطه تولیدکننده و مصرف‌کننده است و پلتفرم‌های اینترنتی وظیفه فروش دارند.

در ادامه این مناظره مطرح شد که پلتفرم‌های اینترنتی دلال بین عرضه و تقاضا هستند اما تعاونی از تولید تا مصرف را در دست دارد. تعاونی‌ها اهداف اقتصادی ـ اجتماعی را دنبال می‌کنند اما پلتفرم‌ها اهداف اقتصادی صرف دارند. تعاونی‌ها به دنبال پلتفرم شدن می‌روند اما پلتفرم‌هایی که بخواهند تعاونی شوند ورشکسته می‌شوند.

پس از این مناظره و در حالی که داوران مشغول نقد و امتیازدهی به دو گروه بودند، مهدی عباسی، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی طی سخنانی ضمن اظهار امیدواری از اینکه دوره سوم این مناظره‌ها را در شرایط رفع کرونا برگزار کنیم، گفت: مسابقات تخصصی تعاون بر مبنای مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران برگزار می‌شود.

ارسالی/ پایان دومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون/ طلوع اول شد

وی از حضور 16 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور در این دوره از مناظره‌ها سخن گفت و افزود: برای ما جالب بود که برنده دوره گذشته از استان زنجان بود و امسال نیز دو تیم که به فینال رسیدند از استان زنجان هستند.

عباسی اضافه کرد: آنچه در این دوره نمود داشت حضور کیفی‌تر و مشهود بانوان بود و بیش از 25 مسابقه برگزار شد و بیشتر شرکت‌کنندگان از رشته‌های مختلف علوم انسانی بودند.

عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز با اشاره به نتایج پیمایش‌هایی که نشان می‌دهد دانشجویان و عموم مردم به موضوع گفت‌وگو ارزش زیادی می‌دهند، گفت: شاید دلیل این باشد که در شبکه‌های مجازی فرصت گفت‌وگوی مستقیم و شنیدن نظرات مخالف را از دست داده‌ایم.

وی افزود: مناظره این فرصت را ایجاد می‌کند که نظر گروه مخالف را بشنویم و قضاوت عموم را ببینیم. مشکل جامعه ما زمانی حل می‌شود که گزینه‌هایی که مورد نظر جامعه است نه به صورت تریبون آزاد بلکه به صورت مناظره مطرح شود.

در پایان این مراسم نیز گروه طلوع به عنوان برنده این دوره از مسابقات، گروه آساد به عنوان گروه دوم و گروه توسعه به عنوان گروه سوم معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.  

انتهای پیام
captcha