مشکلات جامعه ناشی از عدم توجه به سبک زندگی اسلامی است
کد خبر: 3988528
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱

مشکلات جامعه ناشی از عدم توجه به سبک زندگی اسلامی است

امام جمعه کرمانشاه گفت: سیره اهل‌بیت(ع) برای آحاد مردم می‌تواند درس زندگی و الگو قرار گیرد و زندگی امام حسین(ع) برای تمام مردم در ابعاد مختلف زندگی الگو بوده و بسیاری از مشکلات امروز جامعه مانند طلاق ناشی از عدم توجه به سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز، ۱۳ مردادماه در مراسم شئون فرهنگی هیئت‌های مذهبی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم با تأکید بر برگزاری مراسم‌های این ماه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اظهار کرد: ماه محرم ماه امر به معروف و نهی از منکر است که روح دین بوده و امام حسین(ع) در این راه به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر لزوم پرداختن به سخنرانی در هیئت‌های مذهبی، افزود: سخنرانان باید توجه ویژه‌ای به مقوله امر به معروف و نهی از منکر در این ایام داشته باشند.

آیت‌الله علما یکی از موضوعات مهم ماه محرم را تهیه و تولید محتوای صحیح دانست و گفت: بیان مطالب مهم و مؤثر برای جذب مخاطب بسیار تأثیرگذار است و باید بر تبیین درست مبانی اسلام ناب و انقلاب اسلامی تأکید ویژه داشت.

امام جمعه کرمانشاه به عمق ارادت عمیق مردم استان کرمانشاه به خاندان اهل‌بیت(ع) اشاره و حضور مردم کرمانشاه در هیئت‌ها و مجالس ماه محرم را نشان از دلداگی این مردم به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) دانست، اظهار کرد: درکنار سیاه پوش کردن شهر باید روایات نقل شده از امام حسین(ع) در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، نماز و سبک زندگی بیان شود.

وی گفت: سیره اهل‌بیت(ع) برای آحاد مردم می‌تواند درس زندگی و الگو قرار گیرد و زندگی امام حسین(ع) برای تمام مردم در ابعاد مختلف زندگی الگو بوده و بسیاری از مشکلات امروز جامعه مانند طلاق ناشی از عدم توجه به سبک زندگی اسلامی است.

آیت‌الله علما در پایان به برگزاری مراسم ویژه‌ای به‌نام کرمانشاه در ایام محرم اشاره کرد و افزود: در سال‌های گذشته این مراسم به شیوه منسجم و متمادی انجام نشده، اما برگزاری این مراسم باید در کرمانشاه آغاز شود و ضروری است تا همه مسئولان در برگزاری آن همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha