شورای مفتیان روسیه پذیرش زائران روس را خواستار شد
کد خبر: 3988641
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵

شورای مفتیان روسیه پذیرش زائران روس را خواستار شد

شورای مفتیان روسیه در نامه‌ای به وزارت حج و عمره عربستان خواستار صدور مجوز برای زائران روسی به منظور انجام فریضه عمره مفرده شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک عربی، روشان ابیاسوف، نایب رئیس شورای مفتیان روسیه اعلام کرد که رئیس این شورا نامه‌ای به وزارت حج و عمره عربستان سعودی ارسال کرده و از این کشور خواسته است تا به شهروندان روسی که گواهی تزریق واکسن اسپوتنیک‌وی دارند، اجازه ادای عمره مفرده داده شود.
 
وی افزود: تا کنون سازمان جهانی بهداشت واکسن اسپوتنیک وی را به رسمیت نشناخته است اما بسیاری از کشورها از جمله کشورهای عربی این واکسن را از روسیه خریداری کرده‌اند؛ ما این مسئله را در درخواست خود منعکس کردیم؛ لذا امیدواریم عربستان سعودی درخواست ما را اجابت کند؛ چرا که بسیاری از مسلمانان روس که تا کنون به حج تمتع یا عمره مشرف نشده‌اند اکنون خواهان انجام این زیارت و سفر به سرزمین وحی هستند.
 
ابیاسوف ادامه داد: مناسک عمره در زمانی حدود 2 ساعت انجام می‌شود. ما از مقامات عربستان درخواست می‌کنیم تا مجوز حضور حجاج روسی را در سرزمین وحی صادر کنند.
 
مقامات سعودی از بیم انتشار ویروس کرونا، مراسم حج تمتع امسال را فقط با حضور 60 هزار نفر از مسلمانان 18 تا 65 ساله مقیم عربستان برگزار کردند. شرط حضور این افراد در مراسم حج آن بود که هر دو دُز واکسن کرونا را دو هفته پیش از شرکت در مراسم حج دریافت کرده و به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا نباشند.
 
پس از اتمام مراسم حج تمتع نیز، مسجد الحرام برای آغاز مراسم عمره مفرده ضدعفونی شد و از نیمه آگوست انجام مراسم عمره از سر گرفته شد. این در حالی است که عربستان سعودی فقط چهار نوع از واکسن‌های کرونای موجود در جهان یعنی فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون را برای انجام مناسک عمره به رسمیت شناخته است.
انتهای پیام
captcha