بیانیه حزب‌الله لبنان درباره شلیک راکت به سمت پایگاه‌های رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3988750
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره شلیک راکت به سمت پایگاه‌های رژیم صهیونیستی

جنبش مقاومت اسلامی لبنان(حزب‌الله)، امروز، 15 مردادماه، با صدور بیانیه‌ای مسئولیت شلیک ده‎‌ها راکت به سمت پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در مرز لبنان با فلسطین اشغالی را برعهده گرفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المنار»، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یگان‌های شهید «علی محسن کامل» و شهید «محمد قاسم طحان» در واکنش به حملات اخیر رژیم صهیونیستی، اطراف پایگاه‌های نظامی این رژیم در اراضی اشغالی را هدف قرار دادند».
 
در این بیانیه آمده است: «در ساعت ۱۱:۱۵ امروز به وقت محلی، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در «مزارع شبعا» هدف شلیک ده‌ها راکت 122 میلیمتری قرار گرفت».
 
حزب‌الله لبنان در این بیانیه تأکید کرد: «این حمله در پاسخ به حملات هوایی دیروز رژیم صهیونیستی به مناطق باز «الجرمق» و «الشواکیر» صورت گرفت».

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی برای نخستین بار پس از جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶، دیروز به مناطقی در جنوب لبنان حمله هوایی کردند.

در همین راستا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا در آمدن آژیرهای هشدار در جولان و الجلیل فلسطین اشغالی (در مرز با لبنان) خبر دادند.
 
برخی رسانه‌ها از جمله «الجزیره» نیز از شنیده شدن صدای انفجار در «مزارع شبعا» در جنوب لبنان خبر می‌دهند.

این شبکه افزود: راکت‌های شلیک شده یک پایگاه صهیونیستی را در بخش اشغالی مزارع شبعا هدف گرفته است.

رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند: دستکم ۲۰ راکت شلیک شده که جلوی ۱۰ راکت گرفته شده است. همزمان سامانه پدافند هوایی اسرائیل موسوم به «گنبد آهنین» نیز فعال شده است.

بمباران جنوب لبنان

از سوی دیگر، دقایقی پس از شلیک ده‌ها راکت به دست مقاومت اسلامی لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین، توپخانه رژیم صهیونیستی نیز ارتفاعات «شبعا» و «الهباریه» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرد.

براساس گزارش شبکه المیادین، صهیونیست‌ها با گلوله ۱۵۵ میلیمتری مناطقی در جنوب لبنان را هدف قرار داده‌اند که همه گلوله‌ها در فضای باز به زمین برخورد کرده است.

در همین حال نشستی امنیتی میان «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل درباره حمله راکتی از جنوب لبنان در حال برگزاری است.
انتهای پیام
captcha