انتشار «گل‌واژه‌های وحی معلم» از سوی مؤسسه نورالانوار
کد خبر: 3989292
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹

انتشار «گل‌واژه‌های وحی معلم» از سوی مؤسسه نورالانوار

مدیر مؤسسه قرآنی نورالانوار از تألیف کتاب «گل‌واژه‌های وحی معلم» خبر داد و گفت: این کتاب به منظور مهارت‌افزایی معلمان قرآن در باب مهارت‌های تدریس ترجمه و مفاهیم به نگارش درآمده است.

اکرم جمشیدیان، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت نورالانوار در گفت‌وگو با ایکنا، از تألیف کتاب «گلواژه‌های وحی معلم» خبر داد و درباره اینکه کتاب در پاسخ به چه نیازی تألیف شده است، گفت: کتاب‌ها در سه جلد با محوریت ترجمه و مفاهیم کل قرآن هستند.

وی با بیان اینکه مربی قرآن باید مهارت‌ها و ظرافت‌ها را بیاموزد و به‌کار گیرد تا درس او، افزاینده ایمان‌ باشد، افزود: احساس کردم معلمان و مربیان‌مان برای تدریس نیاز به راهنمایی دارند. البته نه فقط تدریس این طرح، بلکه کل قرآن، در مدت حدود هفت سال به مرور زمان مطالب را جمع‌آوری و تنظیم کردم.

جمشیدیان بیان کرد: جامعه امروز ما به شدت به فرهنگ‌سازی قرآنی نیاز دارد. هم‌اکنون قرآن، جایگاه اصلی خود را در جامعه ندارد، البته در خانواده‌های مذهبی این جایگاه وجود دارد، اما خانواده‌های نسل جدیدتر اطلاع و آشنایی چندانی با قرآن ندارند، این آشنایی باید ایجاد شود و تمام مسئولان قرآنی کشورمان در این رابطه مسئولیت دارند. برنامه‌ریزی کنیم و اتاق فکر تشکیل بدهیم.

وی ادامه داد: مربی قرآن می‌تواند نقش مهمی داشته باشد و در سطح جامعه اثرگذار باشد، از این رو مخاطب کتاب، آن‌ها هستند. در بخش اول کتاب به آیاتی که در معرفی قرآن آمده، اشاره شده چه کسی بهتر از خداوند می‌تواند قرآن را به ما معرفی کند، بعد از آن روایاتی از پیغمبر(ص)، نهج‌البلاغه و از قول امامان دیگر آورده شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی نورالانوار اظهار کرد: در بخش دیگر کتاب، مطالبی که تصور می‌کردم یک معلم قرآن باید بداند آمده است. در بحث سوم که فکر می‌کنم خیلی مهم است، چون هدف اصلی ما ترجمه و مفاهیم است، به مهارت‌های ترجمه و تغییرات معنا پرداخته می‌‌شود. البته مبسوط نیست، اما سعی کردم مطالب اصلی و مهم را در کتاب بیاورم، به ویژه به مهارت‌های ترجمه حروف در کتاب توجه شده است. بخش انتهایی نیز به معرفی گل‌واژه‌ها، تست‌ها و جواب تست‌ها اختصاص دارد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می‌توانند با شماره 03134473110 انتشارات نورالانوار تماس بگیرند. این مؤسسه در اصفهان، خیابان کاوه، میدان ۲۵ آبان، خیابان آیت‌الله ادیب، ابتدای کوچه بهاران ۱۲ واقع شده است.

انتهای پیام
captcha