جهاد اسلامی و حماس احکام صادرشده علیه فلسطینیان در عربستان را محکوم کردند
کد خبر: 3989336
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴

جهاد اسلامی و حماس احکام صادرشده علیه فلسطینیان در عربستان را محکوم کردند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و جهاد اسلامی ضمن محکومیت احکام قضایی سنگین صادر شده علیه فلسطینیان در عربستان سعودی، این احکام را ناعادلانه و به سود رژیم صهیونیستی توصیف کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اینترنتی حماس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که از احکامی قضایی که عربستان سعودی علیه تعداد زیادی از برادران فلسطینی و اردنی مقیم این کشور صادر کرده، شوکه شده است.

این جنبش در بیانیه خود تصریح کرد که این برادران جرمی متناسب با این احکام سخت و ناموجه انجام نداده‌اند.

این جنبش افزود: در حالی که ما از احکام برائت صادره علیه برخی از برادران استقبال می‌کنیم، از احکام سخت و غیرقابل‌توجیه علیه اکثر آن‌ها ابراز تأسف می‌کنیم و از رهبری عربستان می‌خواهیم که آن‌ها را به سرعت آزاد کرده و به و رنج آن‌ها و خانواده‌های آن‌ها پایان دهد که بیش از دو سال گذشته در رنج و زحمت بوده‌اند.

احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی در فلسطین نیز، درباره احکام قضایی صادرشده از سوی نظام قضایی عربستان علیه حامیان فلسطینی این جنبش تصریح کرد که این احکام را به شدت محکوم می‌کنیم، چراکه ناعادلانه است. تنها اتهام این افراد حمایت از ملت خود بوده است که از جنایات اشغالگران رنج می‌برند، آن‌ها جرمی علیه عربستان و مردم آن انجام نداده‌اند.

وی تأکید کرد که این احکام سیاسی بوده و تنها در خدمت خواسته‌ها و اهداف دشمن صهیونیستی بوده است. دولت سعودی با محاکمه این افراد در تلاش است تا وفاداری خود را به دشمن صهیونیستی ثابت کند و با جنایات این رژیم علیه مقدسات، محاصره مردم فلسطینی و ریختن خون آن‌ها را نادیده بگیرد.

وی دیدار یک مقام بحرینی از رژیم صهیونیستی را جنایتی دانست که زمینه‌ساز ورود این کشور به لجن‌زار عادی‌سازی روابط است. وی اقدامات رژیم بحرین و دیگر کشورهای عربی را که روابط خود با اسرائیل را عادی‌سازی کرده‌اند، جنایتی در حق برادران و مردم عرب دانست و این اقدامات را چراغ سبزی از سوی این کشورها برای ادامه جنایات اشغالگران علیه فلسطینی‌ها برشمرد.

انتهای پیام
captcha