شفافیت با مطالبه‌گری خبرنگاران ایجاد می‌شود
کد خبر: 3989450
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

شفافیت با مطالبه‌گری خبرنگاران ایجاد می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: این اصحاب رسانه هستند که با مطالبه‌گری می‌توانند مدیران را به رعایت شفافیت و پاسخگویی الزام کنند و فاصله بین مردم و مسئولان را به حداقل برسانند.

خبرنگاران می‌توانند مدیران را به رعایت شفافیت الزام کنند

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین، ضمن تبریک روز خبرنگار، تصریح کرد: برقراری ارتباط با رسانه‌ها از اصول کاری من است و همواره تأکید و اعتقادم تعامل و همراهی با خبرنگاران رسانه‌های استان است، سعی کردم خبرنگاران بدون تبعیض و با هر گرایش و نگاه سیاسی در جلسات حضورداشته باشند.

وی افزود: خبرنگار در ارتباط دوسویه با مردم و حاکمیت قرار دارد، خبرنگار ازیک‌طرف صدای رسا و بیدار مردم است و درخواست‌ها و مطالبات آن‌ها را به حاکمیت می‌رساند و از طرف دیگر به‌عنوان چشم ناظر بر عملکرد مسئولین برای تعهد و وظیفه‌ای که برعهده‌گرفته‌اند و پاسخگو کردن آن‌ها در راستای وظایفشان، عمل می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: خبرنگار خوب در حقیقت نماینده افکار عمومی است. هراندازه خبرنگار بتواند در شکل‌دهی و جهت‌دهی به افکار عمومی در مسیر آگاهی و حقیقت قلم‌فرسایی کند، انتقاد کند و صدایش را به گوش مسئولین و مدیران برساند آنگاه جامعه نسبت به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار جامعه را به سمت تحرک، آگاهی، پویایی و مدنیت حرکت می‌دهد، همه این موارد در عرصه کار خبرنگاری و اطلاع‌رسانی مستلزم سه ویژگی سرعت، دقت و شفافیت اساسی است تا زمانی که خبرنگاران در این مسیر قلم و قدم بردارد توانسته به تعهد خویش و حرفه خود پایبند بوده و افکار عمومی را از اوهام و ابهام در دنیای پرتلاطم اخبار نادرست و خلاف واقع به مسیر دانستن و دست یافتن به حقیقت هدایت کند.

حبیبی یادآور شد: مدیران و مسئولان باید به این امر واقف باشند که اساساً مسئولیت یعنی پاسخگو بودن، از این‌رو مسئولان و مدیرانی که از پاسخگویی طفره می‌روند در تعهد و وظیفه خودشان دچار نقص و کاستی هستند و ضعف در انجام‌وظیفه و عدم شفافیت و ناکارآمدی آنان را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: البته این موضوع قابل‌تعمیم به همه مدیران نیست، چه‌بسا بسیاری از مدیران دارای ارتباط منسجم و مستمر با خبرنگاران هستند، اندک مدیرانی هستند که در پاسخ‌گویی به مردم و اصحاب رسانه کوتاهی می‌کنند و برخی نیز به دلایل سازمانی و یا امنیتی در ارائه پاسخ دارای ملاحظاتی هستند اما درمجموع این اصحاب رسانه هستند که با مطالبه گری و نقش واسطه‌ای بین مردم و مسئولین می‌توانند مدیران را به رعایت شفافیت و پاسخگویی الزام کنند و فاصله بین مردم و مسئولان را به حداقل برسانند.

انتهای پیام
captcha