افزایش ظرفیت مجاز حضور مسلمانان در مساجد آرژانتین
کد خبر: 3990170
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۰

افزایش ظرفیت مجاز حضور مسلمانان در مساجد آرژانتین

دولت آرژانتین اعلام کرده است که مساجد و نمازخانه‌های مسلمانان در این کشور می‌توانند با 70 درصد ظرفیت خود در وضعیت کنونی فعالیت کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، دولت آرژانتین به صورت رسمی از افزایش میزان مجاز حضور در فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی در داخل مساجد و همچنین جشن‌های خارجی تا 1 اکتبر 2021 تا سقف 100 نفر خبر داد. علاوه بر این، دولت آرژانتین اعلام کرد که مساجد و نمازخانه‌های مسلمانان در این کشور می‌توانند با 70 درصد ظرفیت خود در وضعیت کنونی فعالیت کنند.

آلبرتو فرناندز، رئیس‌جمهور آرژانتین از برنامه خود برای بازگرداندن تدریجی فعالیت‌ها به شیوه‌ای مسئولانه و دقیق با توجه به شیوع بیماری کرونا خبر داده و تصریح کرده است که از ماه اوت امسال، تعداد افرادی که مجاز به حضور در مدارس و جلسات حضوری هستند، افزایش خواهد یافت.

خبرگزاری ملی آرژانتین نیز اعلام کرده است که انجام فعالیت‌ها و رویدادهای ورزشی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین امور تفریحی و مذهبی در فضاهای سرپوشیده در همه نقاط کشور با رعایت تدابیر بهداشتی مجاز است.

نهادهای بین‌المللی مرتبط با مسلمانان ضمن تقدیر از تصمیم دولت آرژانتین از مسلمان این کشور خواسته‌اند که تمام تدابیر احتیاطی اعلام شده از سوی مقامات آرژانتینی را به منظور جلوگیری از شیوع کرونا رعایت کرده و مسئولیت‌پذیری اجتماعی خویش در قبال جوامع محل زندگی خود را به نمایش بگذارند.

 

انتهای پیام
captcha