نتایج مرحله مقدماتی آزمون معارفی جشنواره قرآنی وزارت علوم اعلام می‌شود
کد خبر: 3990871
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
به زودی؛

نتایج مرحله مقدماتی آزمون معارفی جشنواره قرآنی وزارت علوم اعلام می‌شود

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی آزمون‌های کتبی بخش معارفی و رشته حفظ گفت: این آزمون به صورت مجازی برگزار شد و نتایج آن به زودی منتشر می‌شود.

برگزاری مرحله مقدماتی آزمون معارفی جشنواره قرآنی وزارت علوم / تعویق مرحله سراسری

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری آزمون کتبی بخش‌های معارفی سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم گفت: این آزمون پس از یک دور تعویق، 18 مردادماه به صورت مجازی برگزار شد.

وی افزود: این آزمون در رشته‌های بخش معارفی شامل رشته‌های «آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)»، «آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن»، «آشنایی با سیره معصومین(ع)»، «حفظ موضوعی قرآن»، «سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی»، «احکام»، «پرسمان معارفی»، «نهج‌البلاغه» و «صحیفه سجادیه» برگزار شده است.

جعفرپور با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی بخش حفظ قرآن نیز همزمان با این آزمون به صورت مجازی برگزار شده است، گفت: طی سال‌های اخیر در رشته‌های حفظ که شامل حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء می‌شود، مرحله مقدماتی جشنواره به صورت کتبی و همزمان با آزمون بخش معارفی برپا می‌شود. مجموع رشته‌هایی که مرحله مقدماتی به صورت کتبی و مجازی برگزار شده و 13 رشته بوده است.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: افرادی که حد نصاب‌های لازم را کسب کرده باشند به مرحله بعد راه خواهند یافت و در حال حاضر هم اسامی برگزیدگان مشخص شده و بعد از تعطیلات اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی به تنوع رشته‌ای بخش معارفی اشاره و اظهار کرد: با توجه به این که بخش معارفی جشنواره قرآن و عترت نیاز به تخصص خاصی ندارد و از سوی دیگر تنوع رشته‌ای آن زیاد است، بیشترین میزان مشارکت را به خود اختصاص داد.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورد میزان مشارکت دانشجویان در سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم بیان کرد: امسال برای ما سال سختی بود، سال قبل اگرچه مسابقات به صورت مجازی برگزار شد، اما فرایند ثبت‌نام و فراخوان و ... در زمان و شرایطی برگزار شد که دانشجویان در دانشگاه حضور داشتند، ولی در سی و ششمین دوره، تمام فرایند از ثبت‌نام تا اجرا و ... در شرایطی برگزار می‌شود که هیچ دانشجویی در دانشگاه حضور ندارد. این موضوع باعث می‌شود تا بحث اطلاع‌رسانی سخت‌تر شود. بر همین اساس احتمال اینکه برخی رشته‌ها با کاهش شرکت‌کننده مواجه شود، وجود دارد.

جعفرپور در مورد زمان‌بندی مراحل بعدی سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: در شیوه‌نامه برگزاری جشنواره پیش‌بینی شده بود تا مرحله سراسری در مهرماه برگزار شود، در تقویم زمانی جدید این زمان لغو شده و زمان برگزاری مرحله سراسری به آبان‌ماه و هفته قرآن و دانشگاه موکول شده است.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: با توجه به تعویق زمان برگزاری مرحله سراسری جشنواره، فرصت ارسال آثار نیز تمدید شده و دانشجویان متقاضی حضور در بخش‌های ادبی، هنری، فناوری و پژوهشی نیز تا پایان شهریورماه فرصت خواهند داشت تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha