رئیس سی و ششمین جشنواره قرآن دانشجویان وزارت علوم معرفی شد
کد خبر: 3975219
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

رئیس سی و ششمین جشنواره قرآن دانشجویان وزارت علوم معرفی شد

طی مراسمی با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، رئیس سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم که امسال به میزبانی دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود، معرفی شد.

رئیس سی و ششمین جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم معرفی شد

به گزارش ایکنا، به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم اعطای حکم ریاست سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم به رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: این دوره از جشنواره به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد. دانشگاه‌های کشور در حوزه برگزاری جشنواره‌ها و کنفرانس‌های مربوط به قرآن و عترت دارای یک نوع یکپارچگی و وحدت هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: در وزارت علوم بیشترین رویدادهای فرهنگی در حوزه قرآن و عترت است که این امر نشان‌‌دهنده علاقه جامعه دانشگاهی به فعالیت در این حوزه است.

غفاری با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تصریح کرد: در این برهه زمانی نقش بی‌بدیل امام راحل را در داخل کشور، منطقه و به نوعی در ادبیات علوم سیاسی نمی‌توان نادیده گرفت. امام (ره) زمینه‌ای فراهم کردند تا کشور از بستر دین و فرهنگ دارای یک تحول و جریان تاریخ‌ساز باشد.


بیشتر بخوانید:

آغاز فرایند دوره جدید جشنواره قرآنی دانشجویان وزارت علوم


سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: رهبری و هدایت امام راحل باعث شکل‌گیری انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی موجب تحول عظیم تاریخی در ایران، اسلام و کشورهای اسلامی شده است.

حجت‌الاسلام میراحمدی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در ادامه گفت: هر حرکتی که در دانشگاه‌ها صورت گرفته موجب شکوفایی در جامعه شده است. جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که اکنون شاهد تأثیر آنها بر جامعه هستیم. گفتمان تشکیل خانواده که همان گفتمان ازدواج دانشجویی است از زمانی که در دانشگاه‌ها توسعه یافت، موجب شد تا تاثیر آن در جامعه نیز بروز کند.

میراحمدی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان گفت: جامعه دانشگاهی کشور علاقه‌مند و پیرو قرآن است؛ بنابر این برگزاری چنین جشنواره‌هایی برکات زیادی برای دانشگاهیان و جامعه خواهد داشت.

یادآور می‌شود، بر اساس آیین‌نامه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، در هر دوره از این جشنواره رئیس دانشگاه میزبان به عنوان رئیس جشنواره نیز معرفی می‌شود، بر همین اساس سیداحمد معتمدی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان رئیس سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم معرفی شده است.

انتهای پیام
captcha