واکسیناسیون در قم به دهه شصتی‌ها رسید
کد خبر: 3991444
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد؛

واکسیناسیون در قم به دهه شصتی‌ها رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: با توجه به نامه وزیر بهداشت در خصوص کاهش سن تزریق واکسن، از امروز تمامی متولدین 1360 و قبل از آن به‌شرط داشتن پرونده سلامت می‌توانند به مراکز واکسیناسیون کرونا در قم مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

واکسیناسیون در قم به دهه شصتی‌ها رسیدبه گزارش ایکنا از قم، سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم امروز 26مردادماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال افزایش ظرفیت‌های واکسیناسیون در استان هستیم و تاکنون بیش از 261 هزار دُز واکسن تزریق‌شده است.

وی با اشاره به کمبود برخی واکسن‌ها در روزهای گذشته افزود: محموله جدید واکسن سینوفارم امروز عصر به قم می‌رسد و افرادی که دُز اول واکسن‌ سینوفارم را دریافت کرده‌اند از فردا برای دریافت دُز دوم واکسن مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر به‌طور میانگین روزانه بیش از 10 هزار دُز واکسن در استان به گروه‌های هدف تزریق می‌شود.

محبی تصریح کرد: با توجه به نامه وزیر بهداشت در خصوص کاهش سن تزریق واکسن، از امروز تمامی متولدین 1360 و قبل از آن به‌شرط داشتن پرونده سلامت می‌توانند به مراکز واکسیناسیون کرونا در قم مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

وی یادآور شد: اگر فردی پرونده سلامت ندارد می‌تواند به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی مراجعه و پس از تشکیل پرونده، برای تزریق واکسن اقدام کند، با بالا بردن سرعت واکسیناسیون کل جمعیت استان قم را تحت پوشش قرار دهیم تا ایمنی افزایش و میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کاهش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha