کد خبر: 3992277
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

تقدیر استاندار خراسان شمالی از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم محرم

استاندار خراسان شمالی از مردم استان برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری‌های محرم قدردانی کرد.

تقدیر استاندار خراسان شمالی از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم محرمبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، شامگاه شنبه، 30 مردادماه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: خراسان شمالی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی از استان‌های برتر بود.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با درخواست مجدد از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر عدم حضور در هر نوع تجمعی تاکید کرد و افزود: در خصوص تردد با استان‌های همجوار به ویژه استان خراسان رضوی نیز باید بیشتر دقت شود.

وی تصریح کرد: بنا به گزارش‌ها تجمعات مردم در مراسم عروسی و مذهبی در روستاهای استان همچنان وضعیت مناسبی ندارد و پروتکل‌های بهداشتی کمتر رعایت می‌شود و برای حل این مشکل باید پایگاه‌های بسیج محلی ورود جدی داشته باشند.

شجاعی با بیان اینکه شیب استان از نظر تعداد ابتلا و فوتی ها هنوز رو به افزایش است، افزود: روند واکسیناسیون افراد در استان نسبت به ماه گذشته در استان افزایش یافته است و با پیگیری های انجام شده در خصوص تامین تجهیزاتی از جمله دستگاه اکسیژن‌ساز و دارو در حال حاضر کمبودی در استان وجود ندارد.

وی افزود: در خصوص نحوه بازگشایی مدارس کمیته ای تخصصی در سطح ملی موضوع را بررسی خواهد کرد و بنا بر اعلام رئیس جمهور بازگشایی مدارس باید رعایت شرایط لازم از جمله واکسینه معلمان، دانش آموزان و کادر آموزشی مدارس باشد.

پیگیری بحث واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی زندانیان استان، انجام مراقبت های لازم در حمل و نقل واکسن به استان و به کارگیری ظرفیت های بخش خصوصی و سایر ارگان ها در راستای کمک به بخش درمان استان از دیگر تاکیدات استاندار خراسان شمالی در این نشست بود.

انتهای پیام
captcha