پیام تسلیت انجمن خادمان قرآن در پی درگذشت آیت‌الله فقیه‌ایمانی
کد خبر: 3992348
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱

پیام تسلیت انجمن خادمان قرآن در پی درگذشت آیت‌الله فقیه‌ایمانی

انجمن خادمان قرآن کریم در پی درگذشت آیت‌الله فقیه ایمانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایکنا،‌ انجمن خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت درگذشت آیت‌الله سیدکمال فقیه ایمانی، پیام تسلیتی صادر کرد. متن این پیام به شرح زیر است.

بسمه تعالی

«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ»

ارتحال عالم بزرگوار و خادم قرآن کریم آیت‌الله سید کمال فقیه‌ایمانی موجب تاسف و تاثر گردید.

این عالم با اخلاص و مردمی حق زیادی به گردن همه حوزویان و مردم اصفهان داشتند. ایشان عمر پربرکت خود را در راه خدمت به شریعت اسلام و معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از طریق تدریس و وعظ و خطابه و اقامه جماعت صرف کرد.

آثار گران‌بهایی از خدمات علمی و اجتماعی همچون ساخت و تجهیز کتابخانه امیرالمؤمنین(ع) در اصفهان، ساخت و تجهیز دو مدرسه علمیه، ساخت درمانگاه و بیمارستان در شهرهای متعدد و از جمله سه بیمارستان در اصفهان از خود به یادگار گذاشت.

از دیگر خدمات آن عالم جلیل القدر، احیای کتاب‌های حدیث از جمله «الوافی» و «صحیفه خامسه»، ترجمه کتاب‌های شیعه و تفسیر به زبان لاتین، ارسال کتاب به مراکز و اشخاص در اروپا و آمریکا، اداره و برنامه‌ریزی برای طلاب، اعزام روحانی به مناطق محروم و کمک به جبهه‌های جنگ می‌باشد.

انجمن خادمان قرآن کریم این ضایعه را به بیت مکرم ایشان و محضر مقام معظم رهبری و همه قرآن‌دوستان و عاشقان اهل بیت(ع) تسلیت می‌گوید.

یادآور می‌شود، آیت‌الله سیدکمال فقیه ایمانی در سال 1374 و در بخش پژوهش به عنوان خادم قرآن انتخاب و تجلیل شد. او در سال 1312 در اصفهان دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم آیت‌الله حاج سیدمصطفی فقیه ایمانی و پدربزرگش مرحوم آیت‌الله حاج سیدمحمد کاظم از علمای بزرگ اصفهان بودند.

ایشان پس از پایان دوره ابتدایی وارد حوزه علمیه اصفهان شدند و بخشی از مقدمات علوم دینی را نزد آیت‌الله شیخ محمدحسن نجف‌آبادی و ادیب فرا گرفتند. سپس رهسپار حوزه علمیه قم شدند و پس از ورود به قم در مدرسه‌های گوناگون چون حجتیه، خان، فیضیه و دارالشفا به تحصیل پرداختند و از محضر بزرگانی چون آیت‌الله نوری‌همدانی، شیخ عبدالجواد همدانی، محمد مجاهدی‌تبریزی، سیدمحمد باقرسلطانی و میرزا علی مشکینی استفاده کردند.

ایشان مدت‌های مدیدی در دروس فقه و اصول مرحوم آیت‌الله العظمی امام‌خمینی(ره) و مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی و مرحوم آیت‌الله العظمی سیدمحمدرضا گلپایگانی حضور یافت.

پس از آغاز قیام امام خمینی(ره) و مردم علیه رژیم شاهنشاهی آیت‌الله نیز در آن دوران سخت مشغول فعالیت‌های سیاسی بودند. ایشان همراه و همگام مردم در حرکت‌های انقلابی بودند از این رو دستگیر و زندانی شدند.

به برکت انقلاب، فعالیت ایشان گسترش یافت و برای سفرهای تبلیغی و گسترش آموزه‌های اسلامی به کشورهای اتریش، هلند، بلژیک، بوسنی، لبنان، کویت، عراق، هند، پاکستان سفر کردند. از دیگر فعالیت‌های فرهنگی ایشان می‌توان به تاسیس بیمارستان امام حسین(ع) و مرکز تخصصی بیماری‌های عفونی بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع)، بیمارستان زنان و زایمان حضرت زهرا(س)، درمانگاه شهدا مدرسه حجتیه مشهد، تاسیس صندوق جهیزیه، صندوق قرض الحسنه، ساخت واحدهای مسکونی برای طلاب و … اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha