تجمع رهروان زینبی در خراسان شمالی
کد خبر: 3992451
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

تجمع رهروان زینبی در خراسان شمالی

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از برگزاری تجمع رهروان زینبی، همزمان با دوازدهمین روز از ماه محرم در خراسان شمالی خبر داد.

تجمع رهروان زینبی در خراسان شمالی برگزار شدحجت‌الاسلام صفری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد، امامزاده غیبی(ع) و حمزه رضا (ع) شیروان و امامزاده سیدجعفر(ع) اسفراین میزبان بانوان عاشورایی بودند، اظهار کرد: تجمع رهروان زینبی ویژه خواهران هر ساله برگزار می‌شود و تبیین سیره و شخصیت حضرت زینب(س) و تشریح خطبه آن حضرت در کوفه، از جمله اهداف این تجمع است.

وی با اشاره به نقش بانوان در تبیین پیام قیام عاشورا، تصریح کرد: بانوان زینبی با حضور در بقاع متبرکه، در عزای شهادت سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) گریستند و با ام المصایب، حضرت زینب کبری(س) همنوا شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در ایام محرم یکی از وظایف مهم اوقاف اجرای نیات واقفین است، اضافه کرد: در ایام محرم سال جاری 572 بسته غذایی توزیع شد که 200 بسته غذایی در بجنورد بود.

صفری با اشاره به اینکه تاکنون 120 هزار پرس غذای گرم نیز از محل درآمد موقوفات استان توزیع شده است، تأکید کرد: در قالب طرح«شمیم حسینی» از 52 هیئت مذهبی در استان با اختصاص اعتبار 123 میلیون تومانی به هیئت‌ها و 330 میلیون تومانی به مساجد، حمایت شده است که بتوانند اقدامات لازم را در راستای کمک به نیازمندان انجام دهند.

وی با تاکید براینکه پس از شیوع کرونا توزیع غذای گرم و بسته‌های غذایی افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: فروشگاه مواد غذایی در امام‌زاده سید عباس(ع) بجنورد احداث شده است که اقلام غذایی را با کمترین هزینه در اختیار هیئت‌ها قرار می‌دهند و به دست نیازمندان می‌رسد.

انتهای پیام
captcha