10 شهریور؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان
کد خبر: 3992700
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱

10 شهریور؛ آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان 10 شهریورماه را آخرین مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام کرد.

عبیدالله رستمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: با توجه به همزمانی ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و شرایط حاد کرونایی مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 10 شهریورماه تمدید شد.

وی به اهداف برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و افزود: تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره‌گیری از قابلیت‌های هنر نمایش، تقویت انگیزه همدلی و مشارکت اجتماعی، ارتباط بی‌واسطه با مخاطبان و شهروندان برای انتقال مفاهیم از طریق تئاتر خیابانی و ایجاد امکانی برای تبادل تجربه‌های نو و دانش تئاتر بین هنرمندان کشور از اهداف برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونای امکان اجرای عمومی جشنواره در سال جاری نیز فراهم نیست، بیان کرد: دراین راستا برای گروه‌های متقاضی، در این مرحله ارسال تاییدیه اجرای عمومی آثار ضروری نیست.

وی به موضوع و محورهای پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و افزود: پاسداشت فداکاری‌ها و ایثار مدافعان کشور و قهرمانان ملی به ویژه مدافعان سلامت، توجه به حقوق کودکان و نوجوانان در جامعه با محوریت گروه‌های خاص نیازمند حمایت، آگاهی‌بخشی و دانش‌افزایی درباره آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد، بیکاری، طلاق و تلاش در پیشگیری از این آسیب‌ها از موضوعات اولویت‌دار جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

رستمی در پایان یادآور شد: توجه به موضوعات شهروندی و معضلات شهری، محیط زیست، مصرف بهینه انرژی، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید برحفظ جنگل‌ها)، ترویج فرهنگ صلح و دوستی و احترام متقابل بین ملت‌ها از دیگر موضوعات در اولویت انتخاب آثار در این دوره از جشنواره است.

انتهای پیام
captcha