لزوم توانمندسازی اتحادیه‌های قرآنی در زمینه آموزش‌های مجازی
کد خبر: 3993054
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴

لزوم توانمندسازی اتحادیه‌های قرآنی در زمینه آموزش‌های مجازی

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لغو بسیاری از برنامه‌های حضوری، لزوم توانمندساری اتحادیه‌های قرآنی در زمینه آموزش‌های مجازی ضروری است.

تعامل اتحادیه‌های قرآنی موجب مقابله بهتر با هجمه‌های دشمنان می‌شودلیلی شکرانی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی، با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا تعامل‌های حضوری برای اتحادیه‌های قرآنی با محدودیت رو به رو شد، اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌‎های موجود برای برگزاری کلاس‌های آموزشی حضوری، برنامه‌ریزی‌های لازم جهت برگزاری کلاس‌های مجازی با کمک استان‌های دیگر انجام شده است.

وی با بیان اینکه پیش زمینه طرح برگزاری دوره توانمندسازی مدیران مؤسسات در حوزه آموزش‌های عمومی و تخصصی قرآن در فضای مجازی به استانداری ارائه شده است، اظهار کرد: دوره آموزشی که در استان هرمزگان برای مدیران مؤسسات قرآنی برگزار شد، با کمک اساتید خراسان شمالی بود که 50 نفر از مدیران مؤسسات قرآنی در این زمینه آموزش دیدند.

شکرانی با تأکید براینکه برگزاری کلاس‌های مذکور موجب تسلط مدیران مؤسسات قرآنی در فضای مجازی می‌شود، تصریح کرد: تسلط مدیران به فضای مجازی نیز در مقابله بهتر با هجمه‌های دشمنان انقلاب اسلامی مؤثر است و می‌توانند در این زمینه تأثیر گذار عمل کنند.

مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی اضافه کرد: ایجاد تعامل مناسب بین اتحادیه‌های قرآنی در سرعت پیشبرد امور قرآنی بسیار اثر گذار است و در حال حاضر با برخی از استان‌ها این تعامل وجود دارد اما نیاز است که گسترش پیدا کند.

شکرانی با تأکید براینکه همانگونه که تعامل با حوزه‌های قرآنی درون کشور نیاز است، تعامل با فعالان قرآنی کشورهای دیگر به خصوص کشورهای همسایه نیز اهمیت دارد، تصریح کرد: یکی از اهداف فعالیت‌های قرآنی ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام است که اگر تعامل با فعالان قرآنی کشورهای دیگر نیز وجود داشته باشد، در این مسیر گام‌های مثبتی برداشته می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های میدانی مدیران مؤسسات قرآنی در به روز شدن اطلاعات مدیران بسیار مؤثر بوده است و امیدواریم محدودیت‌های کرونا کاهش پیدا کند تا بتوانیم مانند گذشته در برنامه‌های حضوری از ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی در فرهنگ‌سازی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha