ساخت مسجد از سوی کشیش کاتولیک در پایتخت نیجریه
کد خبر: 3993313
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

ساخت مسجد از سوی کشیش کاتولیک در پایتخت نیجریه

با وجود درگیری‌های دینی و مذهبی در کشور نیجریه، یک کشیش کاتولیک اقدام به ساخت مسجدی برای مسلمانان در ابوجا، پایتخت این کشور کرده است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، کشیش کلیستوس ایسارا، کشیش کاتولیک نیجریه ای، در روستای باگادا واقع در حومه شهر ابوجا، مسجدی برای مسلمانان بنا کرده است که ساخت آن حدود یک سال به طول انجامید. این مسجد در اول ماه می گذشته (11 اردیبهشت) برای عبادت مسلمانان افتتاح شد.
 
کشیش ایسارا در گفت‌وگو با آناتولی گفت: ما برای فعالیت‌های تبلیغی در سال 1998 به روستای باگادا رفتیم و در آنجا یک مدرسه ابتدایی و یک مهدکودک تاسیس کردیم. با وجود اینکه رئیس روستا و اکثر ساکنان آن مسلمان هستند، اما آنها از ورود ما به این روستا جلوگیری نکردند.
 
این کشیش افزود: این روستا مدرسه نداشت؛ بنابراین رئیس روستا قطعه زمینی را به ما داد تا در آن مدرسه‌ای برای تحصیل کودکان روستا بنا کنیم.
 
ایسارا ادامه داد: مسجد روستا نیز در معرض تخریب بود و مسلمانان روستا مجبور شده بودند نمازهای خود را در قطعه زمینی روبروی مدرسه اقامه کنند. به همین دلیل من با رهبر دینی روستا ملاقات کردم و از او خواستم که مسجد جدیدی در این روستا برپا کنم.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در حین ساخت مسجد از یکی از تجار درخواست کمک کردیم و به او اطلاع دادیم که برنامه‌ای آموزشی به صورت رایگان در روستا در نظر داریم و تمایل داریم مسجدی نیز برای مسلمانان بنا کنیم اما قادر به فراهم کردن هزینه آن نیستیم. لذا این تاجر عرب با ابراز خشنودی از این کار، با ارائه کمک‌های مادی و معنوی موافقت کرد و پس از یک سال، مسجد جدید ساخته شد. بدین ترتیب مسلمانان این روستا اکنون مسجدی دارند که می‌توانند نمازهای جماعت خود را در آنجا اقامه کنند.
 
ساخت مسجد به دست کشیش کاتولیک در پایتخت نیجریه

ایسارا درباره حوادث خشونت آمیزی که هر از گاهی میان مسلمانان و مسیحیان در نیجریه رخ می‌دهد گفت: این حوادث بیشتر در مناطق شمالی نیجریه رخ می‌دهد و نگران کننده است. در صورتی که هر دو دین اسلام و مسیحیت دین محبت و صلح هستند.
 
وی افزود: برخی مسیحیان نسبت به ساخت مسجد برای مسلمانان اعتراض کردند اما من به آنها توضیح دادم که پیروان ادیان اسلام و مسیحیت دشمن یکدیگر نیستند، بلکه میان مسلمانان و مسیحیانی که در این روستا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند صلح و دوستی برقرار است و هیچگونه درگیری و مشاجره‌ای وجود ندارد.
 
از سوی دیگر، حاج اومارو صالحو، رئیس روستای باگادا گفت که مسلمانان و مسیحیان این روستا سال‌هاست که بدون هیچ گونه مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و مسجد روستا سمبل صلح و دوستی میان پیروان این دو دین محسوب می‌شود.
 
صالحو همچنین خواستار پایان دادن به درگیری‌های دینی و مذهبی موجود در نقاط مختلف کشور نیجریه شد.
انتهای پیام
captcha