منابع وقف به مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی هدایت شود
کد خبر: 3993769
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

منابع وقف به مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی هدایت شود

رئیس حوزه قضایی عقدا با اشاره به جایگاه ارزشمند وقف گفت: هدایت وقف به سوی امور عام‌المنفعه تأثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

منابع وقف در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق یابدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین دهقان طزرجانی، رئیس حوزه قضایی عقدا، امروز، 7 شهریورماه در دیدار با حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد اظهار کرد: گسترش فرهنگ وقف گامی در مسیر فقرزدایی در جامعه است که دین مبین اسلام نیز بر این سنت حسنه به عنوان یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه تأکید کرده است.

این مقام قضایی گفت: فرهنگ ارزشمند وقف علاوه بر جایگاه مهمی که در جامعه دارد می‌تواند منجر به خدمات به مردم شود.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت منابع وقف تصریح کرد: با التزام به نیات واقف، باید برنامه‌ریزی کرد تا حد امکان منابع وقف را در مسیر توسعه و تعالی این حوزه قضایی سوق داد.

دهقان اهتمام وقف را بر موضوعات اجتماعی و فرهنگی تأکید کرد و افزود: با حرکت به سمت مباحث وقف و ترویج آن در کاهش محرومیت‌زدایی می‌توان اثرگذار بود، امیدواریم با نهادینه کردن فرهنگ وقف بتوان در زمینه حل مشکلات جامعه گام مهمی برداشته شود.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست با بیان گزارشی از عملکرد این سازمان، به تشریح اقدامات در راستای ترویج و توسعه فرهنگ وقف پرداخت.

یادآور می‌شود در این جلسه تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های مورد وقف و وضعیت سر و سامان دادن به املاک و مستغلات وقف حوزه عقدا در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha