متروکه ماندن مسجد و مقبره عارف صوفی در «الغربیه» مصر
کد خبر: 3993964
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

متروکه ماندن مسجد و مقبره عارف صوفی در «الغربیه» مصر

مردم روستای بلتاج در استان «الغربیه» مصر از بی‌تفاوتی مسئولان وزارت اوقاف مصر به متروکه ماندن یک مسجد و مقبره متعلق به یک عارف صوفی در همجواری آن ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، مردم روستای بلتاج، یکی از روستاهای شهر قطور در استان الغربیه مصر از بی‌توجهی مسئولین خود به متروکه شدن مسجد و مقبره شیخ عبدالله البلتاجی در این منطقه شکایت کردند.
این مسجد به مساحت 500 متر مربع در وسط یکی از قبرستان‌های روستا واقع است و اصلا وزارت اوقاف مصر آنجا را تحت نظارت خود ندارد.
جمال عبدالله حسین جاموس، رئیس آرامستان‌های شهر قطور نیز متروکه ماندن این مسجد و بی‌توجهی مسئولین به مسجد و مقبره شیخ البلتاجی را تأیید کرده است.
او می‌گوید در این مسجد اصلاً اقامه نمازی صورت نمی‌گیرد و در و دیوار مسجد شکاف برداشته و کاملاً متروکه شده است.
جاموس درباره متروکه ماندن مقبره شیخ عبدالله البتاجی در همجواری مسجد نیز گفت: وقتی که به آنجا مراجعه کردم، متوجه شدم که در زیر مقبره گودال‌هایی کنده شده و هیچ اثری هم از استخوان‌ نیست. در اطراف مقبره هم کوپه‌هایی از خاک ریخته شده است.
او افزود: وقتی از اهالی روستا درباره مسجد و آرامگاه البلتاجی پرسیدم، گفتند که آنجا مکانی برای اوباش و معتادان شده است و برخی شهروندان در جستجوی آثاری باستانی در زیر مقبره اقدام به حفاری در آنجا کردند.
رئیس آرامستان‌های قطور می‌گوید که قرار است شورای این شهر مسجد را کاملاً تخریب و به جای آن برای اهالی روستا قبرستان بسازند چون ظرفیت قبرستان‌های موجود پر شده و محل مسجد تنها راه توسعه قبرستان برای اهالی روستاست.

انتهای پیام
captcha