حافظ قرآن شدن اولین قدم در مسیر طولانی عمل به آموزه‌هاست
کد خبر: 3994387
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
اولین حافظ روستای بریکان در گفت‌و‌گو با ایکنا:

حافظ قرآن شدن اولین قدم در مسیر طولانی عمل به آموزه‌هاست

عصمت شریفی اولین حافظ روستای بریکان از توابع تنگستان حفظ قرآن را معجزه‌ای الهی برشمرد و گفت: حافظ قرآن شدن اولین قدم از شروع یک مسیر طولانی است، چراکه مهم‌ترین وظیفه یک حافظ پس از حفظ قرآن عمل کردن به آموزه‎های آن است.

حفظ قرآن، یک نمونه از معجزات الهی است/ حافظین قرآن مروجان رفتار قرآنی هستند/ ارسالی چهارشنبه تصحیح شدهعصمت شریفی، حافظ کل قرآن و اولین حافظ قرآن روستای بریکان از توابع تنگستان، متولد سال 1369 است که با عزم و اراده قوی و توکل بر خدای متعال توانست موانع و کمبود امکانات را کنار بزند و به جمع حافظان کل قرآن کریم بپیوندد. خبرنگار ایکنا از بوشهر با این چهره جوان قرآنی درباره انگیزه و مسیر فراگیری حفظ آیات الهی گفت‌وگویی انجام داده است که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

ایکنا- انگیزه اصلی شما از حفظ قرآن کریم چه بود و در این مسیر مشوقان شما چه کسانی بودند؟

مدت‌ها بود این مسئله را در ذهنم مرور می‌کردم، اما به‎خاطر نبودن امکانات در روستایمان موفق به انجام آن نبودم تا اینکه در سال 94 حاج آقا عارفی‌زاده که از شهر قم برای سخنرانی شب‌های ماه محرم به روستای ما دعوت شده بودند، برگزاری کلاس‌های روخوانی و حفظ قرآن را پیشنهاد دادند که اتفاقا با استقبال خوب روستاییان روبرو شد. از طریق ایشان با خانم بحرانی و سپس با خانم خدری آشنا شدم که در تمام این مدت خدمات را به‌صورت کاملا رایگان و جهادی به ما ارائه می‌کردند و در کنار این عزیزان هر روز انگیزه و اشتیاق ما بیشتر می‌شد. از طرفی همسرم همراه تمام لحظه‌های من در این مسیر بود و باید اعتراف کنم اگر دعاهای مادرم نبود من هرگز در این مسیر موفق نمی‌شدم.

ایکنا- کدام آیه یا سوره از قرآن بیشتر برای شما جذابیت داشته و مصداق زندگی شخصی شماست؟

سوره‌های جزء 29 قرآن کریم مثل سوره‌های قیامت و انسان برای من جذابیت خاصی دارند؛ سوره مورد علاقه من، سوره مبارکه «اسرا» و آیه مورد علاقه، آیه 60 سوره غافر است، آنجا که خداوند می‌فرماید «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ؛ بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را»؛ البته به نظر من تمام آیه‌های قرآن مصداق زندگی روزمره انسان‌هاست، گویی قرآن به‎تازگی و متناسب با زندگی کنونی انسان‌ها نازل شده است نه سال‌ها پیش.   

ایکنا- در حال حاضر در چه حوزه‌ای از قرآن فعالیت می‌کنید؟

من از همان ابتدا در کنار حفظ قرآن به‎عنوان کمک مربی هم فعالیت می‌کردم و از سه سال پیش که با مؤسسه نورالثقلین آشنا شدم به‌عنوان رابط مؤسسه و شعبه انجام خدمت می‌کردم. در حال حاضر هم از 21 قرآن‌آموز که در شعبه نورالزهرا(س) روستای بریکان در حال حفظ هستند، 11 نفرشان مستقیما زیر نظر بنده مشغول به حفظ هستند که در هفته گذشته هم یک نفر از همین افراد به مقام حافظ کلی نائل شد.

ایکنا- حفظ قرآن چه مسئولیتی بر دوش شما گذاشته و  آینده قرآنی خود را چگونه می‌بینید؟

به اعتقاد من حافظ قرآن شدن اولین قدم از شروع یک مسیر طولانی است، چراکه مهم‌ترین وظیفه یک حافظ پس از حفظ قرآن عمل کردن به آموزه‎های آن است. وقتی اطرافیان من را به چشم یک چهره قرآنی می‌بینند پس من وظیفه دارم مروج رفتار قرآنی باشم. من می‌خواهم در آینده در زمینه معانی بسیطه، تفسیر و حفظ نهج‌البلاغه نیز ورود کنم و همچنین تصمیم دارم به کار مربی‌گری ادامه داده و ان‌شاءالله قرآن‌آموزانی تربیت کنم که عامل به آموزه‌های قرآنی باشند.

ایکنا- برای کسانی که در آغاز این مسیر هستند چه توصیه‌ای دارید؟

به نظرم حافظان تازه کار باید بدانند مهم‌ترین مسئله در این مسیر این است که اسیر حربه‌ها و وسوسه‌های شیطانی که موجب دلسردی حافظان عزیز می‌شود و آنها را از ادامه مسیر منصرف می‌کند، نشوند.

ایکنا- سخن آخر

هر چند حافظ کل شدن برای من شبیه معجزه‌ای الهی و لطف خدا بود که شامل حال من شد، اما وظیفه خود می‌دانم از زحمات آقای جواد خدری، مدیر شعبه نورالزهرا(س) بریکان که از مشوقان اصلی بنده بودند و همچنین حمایت‌های مؤسسه نورالثقلین به‌ویژه جناب حفظ‌اله که هر ماه سختی و طولانی بودن راه را تحمل می‌کردند تا به روستای ما بیایند و برنامه‌هایشان را در اختیار ما قرار دهند تشکر ویژه داشته باشم و برایشان آرزوی موفقیت کنم. ان‌شاءالله که همیشه در پناه قرآن باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha