هتک حرمت قرآن کریم از سوی سیاستمدار دانمارکی
کد خبر: 3994841
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹

هتک حرمت قرآن کریم از سوی سیاستمدار دانمارکی

راسموس پالودان، سیاستمدار نژادپرست و افراط‌گرای دانمارکی بار دیگر در یک محله مسلمان‌نشین در پایتخت سوئد به ساحت قرآن کریم اهانت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، راسموس پالودان رهبر یک حزب افراط‌گرای دانمارک با هدف تحریک احساسات مسلمانان سوئد، نسخه‌ای از قرآن کریم را در شهر استکهلم به زمین افکند.

پالودان این اقدام را در مقابل مسجد جامع فیتجا و در میان تدابیر شدید امنیتی انجام داد. پس از آن وی به محله فیتجا که ترک‌تباران و پناهندگان مسلمان زیادی در آنجا سکونت دارند رفت و قرآن را روی زمین انداخت که باعث شد با انتقاد شدید ساکنان روبرو شود.

در این حین یک شهروند ترک‌تبار به ماموران پلیس که از این فرد افراطی دانمارکی محافظت می‌کردند اعتراض کرد.

وی با بیان اینکه هتک حرمت قرآن هرگز آزادی شخصی نیست، افزود: ما به کتاب مقدس احترام می‌گذاریم و به عیسی علیه السلام نیز ایمان داریم. برای هیچ مسلمانی ممکن نیست که سعی کند کتاب مقدس را بسوزاند.

وی خطاب به پلیس گفت: چرا اجازه می‌دهید این روانپریش به قرآن توهین کند و مسلمانان را آزار دهد؟ پلیس پس از افزایش اعتراضات، پالودان را از صحنه خارج کرد.

پالودان همچنین اقدامات تحریک‌آمیز مشابهی را در دیگر محله‌های دارای اکثریت مسلمان در استکهلم مانند رینکبی، اسکرهولمنن و تنستا انجام داده است.

روز گذشته دادگاه عالی سوئد راسموس پالودان را به نژادپرستی متهم کرد، اما مجازات وی را کاهش داد.

دادگاه عالی شرقی راسموس پالودان را به دلیل اظهارات نژادپرستانه و توهین‌آمیز مجرم شناخت اما حکم قبلی دادگاه منطقه‌ای درباره وی را تخفیف داد.

قاضی در مورد درخواست تجدید نظر پالودان نسبت به محکومیت خود در سال 2020 که وی به دلیل نقض قانون نژادپرستی به سه ماه زندان محکوم شد حکم جدیدی صادر کرد.

پالودان متهم به افترا و محکوم به پرداخت 30 هزار کرون به جرم اهانت به یک زن سومالیایی شده بود. وی در مجموع با 14 اتهام از جمله نژادپرستی، افترا و رانندگی خطرناک روبرو شد.

درخواست تجدید نظر پالودان باعث شد تا سه ماه حبس وی به سه ماه حبس تعلیقی تبدیل شود و جریمه 30 هزار کرونی به 5 هزار کرون کاهش یافت.

 

انتهای پیام
captcha