یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور به سازمان اسناد و کتابخانه ملی واگذار شد
کد خبر: 3994937
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
با دستور قضایی دادستانی کل کشور:

یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور به سازمان اسناد و کتابخانه ملی واگذار شد

مدیرکل فراهم آوری و ارزشیابی اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از تصمیم و تأکید شورای اسناد ملی بر مسئولیت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور خبر داد و مصوب شد برابر دستور قضایی دادستانی کل کشور در این زمینه اقدام شود.

یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور به سازمان اسناد و کتابخانه ملی واگذار شدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، جلال طاهری مدیرکل اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: در تازه‌ترین جلسه شورای اسناد ملی، موضوع یادمان رؤسای جمهوری اسلامی ایران مطرح و مورد بحث و تبادل نظر اعضای شورا قرار گرفت و سیامک سعید فوائدی، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور در راستای دستور صادر شده از طرف دادستان کل کشور مبنی بر یکپارچگی اسناد، آثار، اشیاء و هدایای رؤسای جمهوری بر ابلاغ اجرای نظر دادستان کل کشور به سازمان برای اجرا در روز‌های آتی تأکید کرد.

وی ادامه داد: در ادامه جلسه ۳۶۰ شورای اسناد ملی اشرف بروجردی؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، پیشینه‌ای از بحث‌های موجود پیرامون یادمان‌ها و اقدامات انجام شده از طرف سازمان را به استحضار اعضای شورا رساند. در نهایت اعضای شورا ضمن تأکید بر یکپارچگی یادمان‌های رؤسای جمهور و مسئولیت و اختیار تام سازمان در امور یادمان‌ها مصوب کرد تا برابر دستور قضایی صادر شده دادستانی کل کشور در این مورد اقدام شود.

طاهری گفت: همچنین شورای اسناد ملی ایران تصمیم‌گیری در مورد پیشنویس آئین‌نامه یادمان‌های روسای جمهوری را به مشخص شدن دستور قضایی صادره و ارسال پیش‌نویس برای اعضای شورا برای بررسی و طرح در جلسات آتی موکول کردند.

یادآور می‌شود؛ در این جلسه ۱۰ ردیف درخواست مجوز امحای اوراق راکد مربوط به سازمان پزشکی قانونی، مطرح و مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که مصوبه آن برای اجرا به سازمان اسناد و کتابخانه ملی ابلاغ خواهد شد.

سیصد و شصتمین جلسه شورای اسناد ملی ایران با حضور اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مهدی حجت عضو متبحر در تاریخ و فرهنگ ایران و رئیس شورا، سیامک سعید فوائدی دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، علی کامیار دادستان کل دیوان محاسبات کشور، علاءالدین رفیع‌زاده معاون نوسازی اداری سازمان اداری و استخدامی کشور، محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تحقیقات و فناوری، رسول جعفریان عضو متبحر در تاریخ و فرهنگ ایران و خسرو طالب‌زاده معاون اسناد ملی ایران به صورت مجازی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha