«قاسم علیزاده» قاری قرآن درگذشت + فیلم
کد خبر: 3995448
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

«قاسم علیزاده» قاری قرآن درگذشت + فیلم

قاسم علیزاده از فعالان امور قرآنی کشورمان در سال‌های گذشته، پس از طی یک دوره طولانی بیماری دار فانی را وداع گفت.

«قاسم علیزاده» فعال امور قرآنی درگذشتبه گزارش ایکنا، قاسم علیزاده، قاری و از اعضای گروه هم‌آوایی اهل البیت(ع) شنبه شب، 13 شهریورماه پس از طی یک دوره بیماری و درگیری با سرطان غدد لنفاوی در بیمارستان عرفان تهران درگذشت.

علیزاده از جمله چهره‌های شناخته شده در عرصه تواشیح و هم‌خوانی قرآن کریم و از شاگردان سیدمحسن خدام‌حسینی، پیشکسوت قرآنی، بود و از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها او می‌توان به اجرای قطعه «بجهادک» در سال 1370 در محضر مقام معظم رهبری اشاره کرد.

او طی سال‌های اخیر به همراه خانواده در خارج از ایران زندگی می‌کرد و برای درمان به کشور سفر کرده بود.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مرحوم قاسم علیزاده صبح امروز 15 شهریورماه با حضور جمعی از دوستان،‌ آشنایان و فعالان قرآنی کشورمان در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

رسول رسولی‌پور، استادیار گروه آموزشی فلسفه دانشگاه خوارزمی و فارغ‌التحصیل دکترای فلسفه دین از دانشگاه پونای هندوستان و پسادکترا از مرکز فلسفه دین دانشگاه نوتردام ایندیانا که قاری ممتاز قرآن کریم نیز هست در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره مرحوم علیزاده چنین نوشته است: «چقدر قاسم‌‌‌ها و دیگر "جان‌"ها از زندگی ما رفتند و ما هنوز جان در بدن داریم و دل به دنیا! قاسم لُعبتی بود و رادمردی!»

همچنین رسولی‌پور از قول یکی از دوستان و همرزمان دوران جنگ تحمیلی علیزاده نوشته است: «... قاسم علیزاده، مرد خوب و دوست خوش خلق و صبور و مهربان و دوست‌داشتنی ما رفت. یکی دیگر از نسل «صغری»های جنگ که جفا دیدند و ملامت کشیدند و خوش بودند...»

انتهای پیام
captcha