خبرنگاران؛ مدافعان سلامت در عرصه رسانه
کد خبر: 3995816
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴

خبرنگاران؛ مدافعان سلامت در عرصه رسانه

خبرنگاران، مدافعان سلامت در عرصه رسانه هستند، چراکه هر چه آگاهی و دانش شهروندان در زمینه بیماری‌ها به ویژه کرونا فزون‌تر باشد به همان اندازه مرگ‌و‌میر و شکست در مقابل ویروس کاهش می‌یابد.

به گزارش ایکنا از کردستان، فرهنگ مسعودی، از اساتید دانشگاه‌های استان کردستان در یادداشتی به مناسبت درگذشت منصور ساعدی، تصویربردار و خبرنگار صداوسیمای مرکز کردستان به بیان ایثار و رشادت خبرنگاران در دوران سخت کرونایی پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

جهان هنوز درگیر تاخت و تاز کروناست. صدها میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا شده‌اند و میلیونها تن نیز قربانی این تاخت و تاز بیرحمانه. جامعه پزشکی جهان پس از گذشت حدود دو سال از عمر بدشگون این ویروس تولید شده، تاکنون نتوانسته است دارو و واکسنی با درجه اطمینان صددرصدی برای مقابله و محو آن بسازد، همه واکسن‌های ساخته شده تنها به عنوان یک عامل بازدارنده نسبی در کنار روش های پیشگیری همچون استفاده از ماسک، شستشوی مداوم دست‌ها، رعایت فاصله گذاری و ... تجویز می‌شود.

آنچه از آغاز تاکنون به عنوان اقدام کارآمدتر و مطمئن‌تر در مقابل این ویروس شناخته شده است، آگاهی از خصوصیات و ویژگی‌های ویروس از مرحله انتقال، رشد و نهایتاً خارج شدن از بدن فرد مبتلاست و آنچه جهان را تا این لحظه از آسیب، بحران و فاجعه بیشتر در مقابل آن مصون نگه داشته، آگاهی‎بخشی و اطلاع‌رسانی شیوه‌های پیشگیری، مقابله و مواجهه و در نهایت نحوه درمان پس از ابتلا، وظیفه‌ای بس سنگین، طاقت‌فرسا و البته ضروری و حیاتی برای مهار کرونا که سنگینی آن روی دوش خبرنگاران و رسانه‌ای‌ها افتاده است. پس باید گفت خبرنگاران مدافعان رسانه‌ای سلامت در دوران کرونا هستند. چراکه هر چه آگاهی و دانش شهروندان در این زمینه فزون‌تر باشد به همان اندازه مرگ‌و‌میر و شکست در مقابل ویروس کاهش می‌یابد.

البته این سنگینی، سایه‌اش تنها بر شانه‌های خبرنگاران بسنده نکرد و بسیاری از خبرنگاران در گیرودار این اطلاع رسانی‌ها، خودشان درگیر کرونا شدند، تعدادی تا دم مرگ پیش رفتند و تعدادی هم ناباورانه شهید مدافع خبری سلامت شدند.

منصور ساعدی، تصویربردار و خبرنگار صداوسیمای مرکز کردستان هم یکی از این قربانیان بود که سیزدهم شهریورماه 1400 از میان مدافعان رسانه‌ای سلامت برای همیشه پرگشود و آسمانی شد.

او بی‌شک نخستین شهید مدافع رسانه‌ای سلامت در کردستان لقب گرفت تا تاریخ بشری پساکرونا بداند بخش بزرگی از آنچه به مهار بیماری و ریشه‌کن کردن آن کمک کرد؛ رسانه‌ها و بویژه شهروند خبرنگارانی بودند که در کنار تلاش بی‌وقفه و‌ جان فرسای کادر درمان، زمینه استیلا بر این بلای قرن را فراهم آوردند.

تاریخ یقینا مشحون و سرشار خواهد بود از تلاش‌های بی وقفه این چنین مدافعانی که در راه سلامت جامعه، سلامت خود را فدا کردند تا گواه و سندی باشد بر «ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُونَ».

انتهای پیام
captcha