فراخوان سوگواره شعر «جای پای جابر» در چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد
کد خبر: 3996023
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

فراخوان سوگواره شعر «جای پای جابر» در چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد

معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از انتشار سومین فراخوان استانی شعر «جای پای جابر» به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سید حسین نژادحسینی، معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه این اداره، اظهار کرد: فراخوان استانی شعر «جای پای جابر» به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت أباعبدالله الحسین(ع) و اربعین حسینی توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با همکاری انجمن شعر توکل وردنجان و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان منتشر شد.

وی در ادامه گفت: تبیین اهداف نهضت عاشورا و قیام امام حسین(ع)، اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا و ارتقای سطح کیفی اشعار آیینی و گسترش هر چه بیشتر آن از اهداف این سوگواره است.

نژادحسینی با اشاره به اینکه در صورت وجود شرایط مطلوب از حیث شیوع کرونا همزمان با برگزاری عصر شعر عاشورایی، کارگاه آموزشی شعر آیینی برگزار و به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در کارگاه اهدا خواهد شد، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند اشعار خود را در دو بخش کلاسیک و آزاد به سوگواره ارسال کنند.

معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص شرایط شرکت در این فراخوان، بیان کرد: ارسال اثر در تمامی قالب‌های شعری بلامانع است، آثار ارسالی نباید در سوگواره‌ها و یا جشنواره‌های دیگر شرکت کرده یا قبلاً چاپ شده باشند، شرکت‌کننده مجاز به ارسال سه اثر می‌باشد و دبیرخانه مجاز به چاپ و انتشار آثار ارسالی است؛ درج نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره تماس و کد ملی شرکت‌کننده در کنار اثر الزامی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه در متن ارسالی باید عبارت «مربوط به فراخوان عاشورایی جای پای جابر» قید شود، گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند سروده‌های خود را در تمام موضوعات مربوط به حماسه عاشورا به دبیرخانه فراخوان به آدرس شهرکرد، تقاطع فارابی و کاشانی، مجتمع فرهنگی هنری غدیر ارسال کنند.

نژادحسینی ضمن تأکید بر اینکه مهلت ارسال آثار تا 5 مهرماه 1400 است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیک chb.farhang@gmail.com ارسال کنند؛ همچنین افراد می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۳۴۸۹۰ داخلی ۲۱۹ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha