آغاز رقابت ۴۱ بانوی کردستانی در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 3996407
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

آغاز رقابت ۴۱ بانوی کردستانی در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از آغاز رقابت ۴۱ نفر از بانوان کردستانی در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد و گفت: نفرات برتر به مرحله کشوری این دوره از رقابت‌ها راه خواهند یافت.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، ۱۹ شهریورماه در مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن استان اظهار کرد: قرآن هدایتگر اصلی انسان‌هاست و متسابقان قرآنی در این مسیر هدایت قرار گرفته‌اند.

وی افزود: وجود متسابقان قرآنی و تعداد شرکت‌کنندگان موجب افزایش تدبر و عمل به قرآن بین آنان شده و موجب رشد معنوی جامعه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف کردستان متسابقان قرآنی را بهترین مروجان قرآن دانست و بیان کرد: همواره در آیات و احادیث به جایگاه و ارزش فعالان قرآنی اشاره شده است و بر این اساس متسابقان قرآنی با درک جایگاه خود باید در راه اعتلای و توسعه فرهنگ قرآنی تلاش کنند. استان کردستان دارای پتانسیل‌های زیادی در زمینه قرآن و فعالیت‌های قرآنی بوده و نقش بانوان در این بخش بسیار ویژه بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند به کسب مقام‌های برتر کشوری بانوان حافظ قرآن اشاره کرد و گفت: امروز نیز این افتخار نصیب ما شده تا در مرحله استانی میزبان نخبگان قرآنی استان کردستان باشیم.

وی از آغاز رقابت ۴۱ نفر از بانوان کردستانی در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی لازم برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مسابقات قرآنی انجام شده است. 

مدیرکل اوقاف کردستان یادآور شد: در این دوره از مسابقات به منظور حفاظت از سلامتی شرکت‌کنندگان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله ‌گذاری اجتماعی در اولویت برگزاری این دوره از مسابقات قرار گرفته است.

زینب محمدی، سرپرست هیئت داوران چهل و چهارمین دوره از مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه استان کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: حضور در استان کردستان موجب افتخار ماست چراکه کردستان یکی از استان‌های قرآنی کشور است.

وی افزود: امیدواریم در راستای شیوه‌نامه چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن شاهد مسابقات باکیفیتی در مرحله استانی باشیم.

یادآوری می‌شود که همزمان با برگزاری مسابقات محفل انس با قرآن و نمایشگاه قرآن نیز در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات در شهرستان سنندج برپا شده است.

انتهای پیام
captcha