طرح قرآنی تابستانی ۱۴۵۵ به کار خود پایان داد + اسامی برگزیدگان
کد خبر: 3996467
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
پس از همکاری ۷۷ روزه نهادهای قرآنی؛

طرح قرآنی تابستانی ۱۴۵۵ به کار خود پایان داد + اسامی برگزیدگان

طرح قرآنی ۱۴۵۵ پس از ۷۷ روز، امروز با پخش زنده برنامه تلویزیونی از شبکه قرآن و معارف سیما به کار خود پایان داد. اعلام اسامی برترین‌های جشنواره هنری و قرعه‌کشی مسابقه حفظ و مفاهیم قرآن از دیگر بخش‌های مهم این برنامه بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ عصر امروز، جمعه، ۱۹ شهریورماه، پس از ۷۷ روز و با طرح روزانه ۷۰ پیام قرآنی از ۷۰ آیه، طی یک برنامه زنده تلویزیونی، پایان یافت.
 
اجرای این برنامه برعهده هادی ربیعی بود و با سیمای مراکز استان‌های زنجان، ایلام، بوشهر، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان ارتباط تصویری برقرار شد و توضیحات کوتاهی درباره فعالیت نهادهای قرآنی این استان در اجرای این طرح ملی ارائه شد.
 
این طرح طی اجرای ۱۵ ساله خود از ۱۴۴۱ تا ۱۴۵۵ هر ساله یک موضوع یا یک سوره قرآن را محور مسابقات خود قرار داده است. ابتکار اجرای هر ساله آن را شبکه قرآن و معارف سیما برعهده دارد و دیگر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیما نیز با پخش سوال مسابقه پیامکی این طرح را همراهی می‌کنند.
 
سایت و شبکه‌های اجتماعی ایکنا نیز هر روز، پرسش روزانه طرح را منتشر می‌کرد.
 
شعار قرآن، امید، زندگی، شعار طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ بود و علاوه بر مسابقه پیامکی، مسابقه حفظ و مفاهیم قرآن با همکاری سازمان دارالقرآن الکریم و جشنواره فرهنگی و هنری نیز با دریافت هزار و ۵۱۰ اثر به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد برگزار شد. اسامی برترین‌ها نیز در همین برنامه تلویزیونی اعلام شد و بر روی سایت شبکه قرآن و معارف سیما نیز منتشر می‌شود.
 
گزارش ایکنا حاکی است، اجرای این طرح پیش از کرونا، ابعاد دیگری چون برگزاری کلاس‌های آموزشی حضوری و آزمون پایانی و اهدای جوایز و مدارک از سوی موسسات قرآنی - مردمی را به همراه داشت و همچنین اعتباراتی از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای آن تخصیص می‌یافت. اما طی این دو سال، این جشنواره تابستانی صرفا به صورت مجازی برگزار شد.
 
اینکه طرح ملی به جز تولید محتوا برای یک برنامه تلویزیونی و پخش مسابقه پیامکی، انگیزه‌بخش و مشوق افراد بیشتری برای حفظ قرآن یا ارتباط بیشتر با مفاهیم قرآن شده است، جای بررسی دارد.
 
 
انتهای پیام
captcha