مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن اوقاف برگزار شد
کد خبر: 3996492
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹

مراسم تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن اوقاف برگزار شد

مراسم تجلیل از نفرات برتر مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی برگزار شد.

ضرورت آشنایی نوجوانان با ترجمه و تفسیر قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، شامگاه جمعه، 19 شهریور در مراسم اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف که در امامزاده محمد عابد(ع) اراک برگزار شد، به جوانان توصیه کرد قدر جوانی خود را دانسته و برای توسعه فرهنگ قرآن در جامعه تلاش کنند.

وی حضور نوجوانان شایسته همچون محمدحسین رضایی را مایه افتخار نظام دانست و با تأکید بر اینکه با استفاده از روش‌های جذاب و نوین باید برای تربیت محمدحسین‌ها تلاش کرد، اضافه کرد: در طول بیش از 40 سال گذشته برای توسعه فرهنگ دینی و قرآنی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، اما نباید به همین اندازه اکتفا کرده و ضرورت اجرای طرح‌های اثرگذار الزامی است.

آیت‌الله درس نجف‌آبادی با اشاره به تحصیل 3500 طلبه در استان، اظهار کرد: بانوان طلبه با پشتکار و علاقه در حال تحصیل در سطح سه و چهار حوزه هستند. همچنین مدارس پیش حوزوی از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده است که باید تقویت شود. فعالیت 35 حوزه علمیه بانوان و آقایان در استان گواهی بر تقویت طرح‌های دینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی به آمار جمعیتی دانشگاهیان و حوزویان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب نیز اشاره و ادامه داد: با حضور فعال جامعه قرآنی، مذهبی‌ها و مردم در کنار امام راحل، علما و روحانیون زمینه پیروزی و شکوفایی ایران فراهم شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان نقش مادر و ایستادگی او برای ایستادن فرزندان را مهم ارزیابی کرد و افزود: مادران نقش بسیار مهم در تربیت فرزندان دینی و قرآنی دارند و فداکاری مادر محمدحسین این امر را به منصه ظهور رساند و می‌تواند برای سایر مادران الگو باشد. فداکاری مادران به ویژه مادران دارای فرزند با توانایی خاص زبانزدست و نباید مورد غفلت قرار گیرد. فرزندان به واسطه مادران متعهد اخلاق اسلامی و کرامت انسانی را آموخته و در نهایت به امثال شهید سلیمانی‌ها تبدیل می‌شوند.

وی ضمن تقدیر ازسازمان اوقاف برای ساماندهی برنامه‌های قرآنی، تصریح کرد: نباید اجازه داد فعالیت‌های قرآنی برزمین بماند. آشنایی با تفسیر و ترجمه و از همه مهم‌تر خداباوری باید با گوشت و پوست نوجوانان و جوانان آمیخته شود. ما زنده به نام قرآن و اهل‌بیت(ع) هستیم. جوانان پای شجره طیبه، قرآن و ولایت بایستند. چراکه خداوند اجر نیکوکاران را ضایع نخواهد کرد. فعالیت قرآنی، خدمتی ولایی است.

یادآور می‌شود، تجلیل از نفرات برتر و اجرای برنامه توسط محمدحسین رضایی، حافظ سندروم داون و تجلیل از این حافظ نوجوان و خانواده‌اش از برنامه‌های جانبی مراسم اختتامیه بود.

انتهای پیام
captcha