مرحله کشوری شانزدهمین مسابقات قرآن وزارت نیرو برگزار می‌شود
کد خبر: 3996687
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

مرحله کشوری شانزدهمین مسابقات قرآن وزارت نیرو برگزار می‌شود

مرحله کشوری مسابقات قرآن فرزندان کارکنان وزارت نیرو طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به صورت ارتباط تصویری با 180 شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، مرحله کشوری شانزدهمین دوره مسابقات قرآن فرزندان کارکنان وزارت نیرو از سه‌شنبه 23 شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت. این مسابقات در چهار رشته قرائت تحقیق، حفظ و مفاهیم قرآن، نماز و اذان(ویژه پسران) برگزار می‌شود.

در این مسابقات مجموعاً 180 شرکت‌کننده در دو بخش دختران و پسران حضور دارند. هر بخش با توجه به مقاطع تحصیلی شرکت‌کنندگان تقسیم شده است. مقطع اول شامل کلاس‌های پنجم تا نهم و مقطع دوم شامل کلاس‌های دهم تا دوازدهم است.

از جمله ویژگی‌های این دوره می‌توان به موضوعی بودن حفظ قرآن کریم اشاره کرد. همچنین در رشته مفاهیم و نماز نیز از تألیفات حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی به عنوان منبع استفاده شده که شامل تفسیر سوره مبارکه محمد(ص) و سوره مبارکه یاسین، کتاب هشت گام تا حضور قلب و 114 نکته درباره نماز است.

داوران در بخش آقایان بهروز یاریگل، محسن یاراحمدی و مهدی عباسی و در بخش بانوان نیز اعظم الماسی، زینب آقایی و قهرودی هستند.

یادآور می‌شود، مرحله استانی این مسابقات پنجم و ششم مردادماه سال جاری برگزار شده است. در مرحله استانی، نونهالان نیز در رشته حفظ سوره‌های جزء سی حضور داشته و هدایای آنان اعطا شد.

انتهای پیام
captcha