حفظ وحدت ملی؛ از وظايف ائمه جمعه
کد خبر: 3996809
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

حفظ وحدت ملی؛ از وظايف ائمه جمعه

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی يكی از مهم‌ترین وظايف ائمه جمعه را حفظ وحدت و انسجام ملی در جامعه دانست و گفت: ائمه جمعه باید تحقق گفتمان رهبری بدون وابستگی به جناح‌ها، کانون‌های قدرت، ثروت و جریانات سیاسی را انجام دهند.

حفظ وحدت ملي؛ از وظايف ائمه جمعهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 21 شهریورماه، در مراسم معارفه امام جمعه جدید بستان‌آباد، يكی از مهم‌ترین وظايف ائمه جمعه را حفظ وحدت و انسجام ملی در جامعه دانست و گفت: ائمه جمعه باید تحقق گفتمان رهبری بدون وابستگی به جناح‌ها و کانون‌های قدرت و ثروت و جریانات سیاسی را انجام دهند.

وی مردمی بودن و با مردم بودن را از خصلت‌های امام جمعه بیان کرد و بر تقویت قرارگاه فرهنگی و معنوی شهر تأکید کرد.

آل‌هاشم، همچنین از ائمه جمعه خواست پیگیری مطالبات مردمی را در اولویت کاری خود قرار دهند و افزود: پیگیری مطالبات مردم، ارائه گزارش مشکلات مردم به مسئولان و رفع آن‌ها باید در اولویت ائمه جمعه باشد.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه ائمه جمعه سرمایه اجتماعی و فرهنگی خود را مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند تصریح کرد: سیر و سلوک ائمه جمعه باید نزدیکترین به سیره امام(ره) و مقام معظم رهبری باشد.

وی پیدایش انقلاب فرهنگی را یکی از برکات انقلاب اسلامی خواند و گفت: استقرار نماز جمعه در سراسر کشور از دستاورد‌های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام غفاری به‌عنوان امام جمعه جدید بستان‌آباد معرفی و از زحمات ۳۰ ساله حجت‌الاسلام سید رضا رضوی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha