کودک 6 ساله مصری در قرنطینه حافظ قرآن شد
کد خبر: 3997122
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

کودک 6 ساله مصری در قرنطینه حافظ قرآن شد

«رودینا محمد»، دختر ۶ ساله مصری با کمک والدین خود موفق شده است در ایام قرنطینه کرونایی کل قرآن را حفظ کند.

به گزارش ایکنا؛ به‌ نقل از arabicradio، رودینا محمد از یکی از روستاهای استان «الفیوم» مصر است که با کمک والدینش توانست کل قرآن کریم را حفظ کند. پدر این دختر به عنوان امام جماعت و واعظ در اداره اوقاف الفیوم فعالیت می‌کند.

پدر رودینا می‌گوید که وقتی دخترش ٢ سال و نیم بیشتر نداشت، سوره‌های کوچک قرآن را به او یاد می‌داده است و زمانی که دخترش به سن ٣ سالگی رسید، حفظ قرآن را با او آغاز کرد.

پدر رودینا گفت که دخترش از فرصت قرنطینه کرونایی به خوبی استفاده کرده و و به حفظ و مرور قرآن کریم می‌پرداخته است. او حفظ قرآن را از سوره یونس آغاز و سپس کل قرآن را حفظ کرد و در کنار آن زبان انگلیسی را نیز آموخت.

رودینا نیز در این باره می‌گوید که با کمک مادرش که او را بسیار تشویق می‌کرد، حفظ قرآن را از آیات کوتاه قرآن آغاز کرده و سپس توفیق حفظ کل قرآن را یافته است. او آرزو دارد در دانشکده پزشکی الازهر تحصیل کند و یک پزشک حاذق شود تا بتواند کودکان روستای خود را درمان کند.

رودینا با بیان اینکه سرگرمی‌اش خواندن مجلات و کتاب‌های کودکان است، از کودکان روستای خود و سایر افراد خواست که قرآن را هرچند به مقدار کم حفظ کنند.

پدر رودینا با بیان اینکه دخترش در ابتدا سوره‌های کوچک را با شنیدن فراگرفت، افزود: من همیشه صوت قرآن را قبل از خواب برای فرزندانم پخش می‌کنم تا گوش آنها با قرآن مأنوس شود. رودینا نیز با شنیدن صوت آیات، شروع به حفظ آنها کرد.

پدر رودینا به پدران و مادران توصیه کرد برای کمک به فرزندانشان در حفظ قرآن، به طور مداوم صوت آیات را برای کودکانشان تکرار و پیش از قرائت و تلاوت، تلفظ آیات را اصلاح کنند اما از آزادی و زمان بازی و تفریح فرزندانشان نکاهند. همچنین پس از حفظ مقدار مشخصی از قرآن کریم، با هدیه دادن به آنها، یا بردن آنها به شهربازی‌ها و پارک‌ها کودکان خود را تشویق و پشتیبانی کنند.
انتهای پیام
captcha