مبارزه با فساد به جد دنبال می‌شود
کد خبر: 3997294
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

مبارزه با فساد به جد دنبال می‌شود

رییس کل دادگستری استان یزد گفت: دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه جدی با فساد عزم راسخ دارد و در برخورد با متخلفان و مجرمان در چارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت رفتار می‌کند.

مبارزه با فساد به جد دنبال می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری، غلامعلی دهشیری، رییس کل دادگستری استان یزد از رفع تصرف و اجرای حکم قطعی بیش از 308 هکتار از اراضی ملی در پنج ماهه اول امسال خبر داد و اظهار کرد: میزان 308 هکتار و چهار هزار و 349 متر مربع اراضی رفع تصرف شده که از این میزان 129 هکتار و 9 هزار و 339 مترمربع مربوط به راه و شهرسازی و میزان 178 هکتار و پنج هزار و 10 متر مربع مربوط به منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: میزان رفع تصرف از اراضی ملی در پنج ماهه اول سال گذشته بیش از 213 هکتار بوده که در پنج ماهه امسال با تلاش‌های انجام شده 30 درصد رشد داشته و به بیش از 308 هکتار افزایش یافت.

این مقام قضایی بیان کرد: ارزش رفع اراضی تصرف شده بیش از 6 هزار و 312 میلیارد ریال است که از این میزان ارزش اراضی مسکن و شهرسازی قریب 6 هزار و 300 میلیارد ریال بوده و مابقی مربوط به منابع طبیعی است.

وی ضمن تأکید بر حفظ اراضی ملی و لزوم جدیت دستگاه‌های ذیربط در امر نظارت و پیشگیری از تصرفات در اراضی دولتی و ملی اظهار کرد: صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی توسط دستگاه‌های متولی مسئله مورد تأکید است.

دهشیری افزود: دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم و مبارزه جدی با فساد و زمین‌خواری عزم راسخ دارد و در برخورد با متخلفان و مجرمان در چارچوب قوانین و مقررات با قاطعیت رفتار خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: مبارزه با فساد و پیشگیری از زمین‌خواری و تعدی به بیت‌المال قطعاً نیازمند مشارکت و همت آحاد جامعه است تا در صورت برخورد با هرگونه از موارد ذکر شده مراتب را جهت بررسی نهادهای متولی گزارش کنند.

انتهای پیام
captcha