قاری جوان مصری درگذشت + فیلم تلاوت
کد خبر: 3997655
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵

قاری جوان مصری درگذشت + فیلم تلاوت

محمود عبدالستار العطوی، قاری، حافظ و معلم قرآن کریم در مصر بر اثر سکته قلبی در 26 سالگی درگذشت، در حالی که به گفته خانواده‌اش همه عمر کوتاه اما با برکت خود را با قرآن مأنوس بود.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، محمود عبدالستار العطوی، قاری و حافظ قرآن جوان 26 ساله مصری اهل روستای «الشبانات» استان شرقیه این کشور بود که بر اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت.

عبدالستار محمد پدر این قاری متوفی در توصیف پسرش گفت: محمود دومین پسرم بود که قرآن را در کودکی حفظ کرد. خدا به او صوت زیبا و نفس طولانی داده بود. محمود، مقامات قرآنی را نزد اساتید بزرگ قرآن کریم آموخت و پس از حفظ کامل قرآن و مطالعه مقامات، در آیین‌های مختلف، قرائت قرآن می‌کرد و به کودکان روستا و روستاهای مجاور حفظ قرآن می‌آموخت.

پدر محمود با بیان اینکه دغدغه و کار اصلی فرزند مرحومش تلاوت و آموزش حفظ قرآن بود، گفت: قرآن با گوشت و خون اوآمیخته شده بود. فکر نمی‌کنم یک روز را مثل دیگر جوانان هم سن و سالش سپری کرده باشد. خداوند متعال او را برای خدمت به قرآن کریم آفریده بود همه مشغولیت او این بود که یک قاری خوب قرآن کریم باشد.

قاری جوان مصری درگذشت + فیلم تلاوت

خانواده مرحوم «محمود عبدالستار العطوی»، قاری مصری

وی افزود: محمود پس از اینکه خدمت سربازی خود را به پایان رساند، روزها ساعت هفت صبح با قطار از روستا نزد استاد علی شعیب در روستای الجدیده می‌رفت و ظهرها برمی‌گشت تا اینکه موفق شد که قرآن را با قرائات دهگانه حفظ کند.

پدر محمود با اشاره به اینکه فرزندش در زمان وفاتش 26 سال بیشتر نداشت، می‌گوید که مادرش به دنبال عروسی برای او بود؛ اما قضای الهی بر این تعلق گرفت که او به سرای ابدی برود در حالی که تشییع جنازه باشکوه و بزرگی از سوی مردم برای او برپا شد.

پدر این قاری مصری درباره ساعت فوت فرزندش می‌گوید، محمود نماز صبحش را در مسجد خواند و سپس به خانه برگشت و کمی استراحت کرد. ساعت نُه صبح پس از قرائت قرآن و صرف صبحانه در حالی که روی مبل نشسته بود دستش را روی سینه‌اش گذاشت و در حالی که هیچ گاه از هیچ بیماری شکایت نکرده بود، بر اثر سکته ناگهانی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام
captcha