اعلام برنامه‌های ارشاد لرستان در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 3998320
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

اعلام برنامه‌های ارشاد لرستان در هفته دفاع مقدس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همزمان با هفته دفاع مقدس، ۱۵ برنامه فرهنگی و هنری در مرکز استان و ۳۵ برنامه نیز در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

هفته فرهنگی «مشق شیدایی» در لرستان اجرا می‌شودبه گزارش ایکنا، به‌ نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، امروز، ۲۷ شهریور در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های این نهاد در هفته دفاع مقدس، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این هفته ۱۵ برنامه فرهنگی و هنری در مرکز استان و ۳۵ برنامه نیز در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در سطح جامعه راهگشای بسیاری از مشکلات و معضلات فرهنگی و اجتماعی امروز ماست و هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای تحقق این امر مهم است.

فتایی اضافه کرد: طراحی و توزیع پوستر ویژه هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه کارکنان، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران شاغل در مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی نمایشگاه عکس مجازی، مشارکت در برگزاری جشنواره «فانوس»، رونمایی از کتب ویژه دفاع مقدس به چاپ رسیده در شش ماه اول سال‌ جاری، برگزاری نشست ادبی با موضوع ادبیات پایداری، پخش فیلم و کلیپ شعرخوانی شعرای استان با محوریت دفاع مقدس در فضای مجازی، ایجاد ستون ویژه روایت دفاع مقدس در نشریات استان و برگزاری مراسم دینی و قرائت ادعیه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل طی هفته دفاع مقدس در مرکز استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی «راه سلیمانی» در استان، گفت: این برنامه در قالب پنج هفته فرهنگی اجرا می‌شود که هفته اول این رویداد با هدف بازخوانی روایت‌هایی از شهید انوشیروان رضایی در منابع مکتوب و شفاهی تحت عنوان «نخل و بلوط» از سوم تا دهم خردادماه امسال اجرا شد و هفته دوم با عنوان «مشق شیدایی» بزرگداشت شهدای هنرمند استان از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه و هم‌زمان با هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

فتایی اضافه کرد: هفته سوم این رویداد فرهنگی نیز با عنوان «علمداران» از پنجم تا دهم آذرماه با هدف تجلیل از فعالان طرح‌های فرهنگی و هنری محله‌محور هم‌زمان با هفته بسیج اجرا می‌شود و هفته چهارم این رویداد نیز که مهم‌ترین هفته این رویداد است، با عنوان «مرد میدان» و بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از نهم تا ۱۵ دی‌ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ۳۵ برنامه فرهنگی و هنری نیز در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به برگزاری محافل شعرخوانی و خاطره‌گویی با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس، توزیع و اهدای بسته‌های فرهنگی متناسب در سطح شهرها، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های تخصصی و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری شامل عکس و آثار تجسمی اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان یادآور شد: در اجرای تمامی برنامه‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی با دقت اعمال خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha