مسابقه نقاشی در خانه با موضوع «‌محرم» در گلستان برگزار شد
کد خبر: 3998849
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

مسابقه نقاشی در خانه با موضوع «‌محرم» در گلستان برگزار شد

مدیرخانه قرآن کلام نورگرگان گفت: مسابقه نقاشی در خانه با موضوع «‌محرم» به همت خانه قرآن و عترت کلام نور شهرستان گرگان برگزار شد.

مسابقه نقاشی در خانه با موضوع «‌محرم» در گلستان برگزار شدطیبه عبدلی، مدیرخانه قرآن کلام نور گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: خانه قرآن و عترت کلام نور در زمینه فرهنگ سازی و ترویج فعالیت‌های قرآنی و جذب کودکان و نوجوانان به آموزش قرآن فعالیت می‌کند.

وی افزود: انواع کلاس‌های قرآنی‌، فرهنگی‌، هنری و تقویتی برای همه سنین در طول سال در خانه قرآن کلام نور برگزار می‌شود.

عبدلی با بیان اینکه باید کودکان و نوجوانان را با واقعه کربلا بیشتر آشنا کنیم، افزود: برای فرهنگ‌سازی در کودکان و نوجوانان از واقعه عاشورا، کربلا و شهیدان و اینکه بتوانند با تصویرسازی روی کاغذ، شرح وقایع پیش آمده را پیاده کنند مسابقه نقاشی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با سیره اهل بیت(ع) و قیام عاشورا برگزار شد.

وی ادامه داد: از طریق برگزاری این مسابقه هنرجویانی که کم و بیش با شهدای کربلا آشنا بودند با به تصویرکشیدن این واقعه متوجه شوند که چطور شهیدان جنگیده و به شهادت رسیده‌اند.

عبدلی افزود: مسابقه نقاشی با موضوع «محرم» در ایام ماه محرم و صفر با توجه به شرایط ویروس منحوس کرونا به صورت فراخوان عمومی از طریق فضای مجازی اطلاع رسانی شد که  با حضور ۲۱۳ نفر  از کودکان و نوجوانان از شهرهای گرگان‌، گنبد‌، رامیان و گالیکش شرکت داشتند.

مدیر خانه قرآن کلام نور گرگان بیان کرد: این مسابقه از اول محرم به صورت فراخوان عمومی در فضای مجازی اطلاع رسانی شد و به دلیل استقبال بالا این مسابقه تا 27 شهریور تمدید شد.

وی‌ تصریح کرد: تبسم فرجی پور ۱۲ ساله از گرگان‌، نرگس میرشکار مطلق از گنبدکاووس و امیرعلی توکلی ۱۰ ساله از رامیان به ترتیب به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدندکه به افراد برگزيده طی یک مراسم جوایزی اهداء خواهد شد.

انتهای پیام
captcha