پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در کردستان تجلیل شدند
کد خبر: 3999021
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در کردستان تجلیل شدند

همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس کردستان همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، امروز، 30 شهریورماه در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که همزمان با سراسر کشور و به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امروز دشمنان به واسطه دلاور مردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس جرئت عرض اندام در برابر ایران اسلامی را ندارند و به همین دلیل به حربه‌های دیگر علیه کشورمان دست می‌زند.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس تجربه تلخی را برای دشمنان نظام و انقلاب برجای گذاشت، افزود: اقتدار و امنیت امروز کشور را مدیون خون شهدا و مجاهدت‌های شهدای دوران دفاع مقدس هستیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه ملت ایران همه و همه با ایستادگی در برابر دشمنان نظام ایستادگی کرده و اجازه تصرف یک وجب از خاک میهن را ندادند، بیان کرد: رهبری امام راحل یکی از دلایل اصلی پیروزی ایران اسلامی در مقابل دشمن بعثی بود و امروز نیز به برکت وجود مقام معظم رهبری اجازه هیچ‌گونه دست درازی دشمن به خاک کشور را نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه امروز ما نیز در مقابل شهدای عزیز در اقصی نقاط کشور سرتعظیم فرود می‌آوریم و به روح آنان درود می‌فرستیم، افزود: امروز ما ملت ایران در مقابل خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان که اسوه صبر و مقاومت هستند، مدیون هستیم. درباره دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران سخن زیاد گفته شده است اما هیچ‌کس نمی‌تواند واقعیت‌ها و دشواری‌های آن دوران را در جبهه دشمن ترسیم کند، چراکه همه عاشقانه در صحنه بودند و جسورانه در برابر دشمن بعثی ایستادند. امروز رسالت بزرگی بر دوش ما است و خواسته روح شهدا و رهبرمعظم انقلاب، خدمت صادقانه همراه با تلاش مضاعف به مردم و خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، امری که ارزشمند بوده و نباید از آن غفلت کرد تا گوشه‌ای از رشادت‌های شهدا را پاسخ دهیم.

دفاع مقدس، ایران را به قدرتی مطرح تبدیل کرد

سردار سیدصادق حسینی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی را رقم زدند و همین امر امروز ایران اسلامی را به قدرتی مطرح در عرصه بین‌المللی و تعیین کننده در منطقه تبدیل کرده است.

وی به توانایی‌های دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس از لحاظ نظامی، نیروی انسانی و پیشتیبانی سیاسی و مالی اشاره کرد و افزود: ایمان و وحدت عمومی در دوران دفاع مقدس توانست موفقیت کشورمان در عرصه جنگ را تضمین و مانع از عملی شدن توطئه‌های دشمنان شود.

رژه نیروهای مسلح در کردستان برگزار نمی‌شود

سردار ذبیح‌الله مالکی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در این نشست با اشاره به تدوین ویژه‌‌برنامه‌های دفاع مقدس در هفته بزرگداشت این ایام گفت: ۷۰۰ برنامه برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدوین شده است که با توجه به شرایط کرونایی بیشتر این برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی یکی از محوری‌ترین برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس را تجلیل از یک میلیون نفر پیشکسوت دوران دفاع مقدس دانست و گفت: در این راستا برای معرفی و تجلی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان کردستان 11 ستاد استانی تشکیل شد و بنا بر اعلام این ستادهای استانی 10 هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان کردستان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

سردار مالکی با اشاره به اینکه امسال رژه نیروهای مسلح و نمایشگاه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان برگزار نخواهد شد، یادآور شد: عمده برنامه‌های اجرایی این هفته در ستاد نیروهای مسلح استان کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha