برگزاری راهپیمایی بزرگداشت انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن
کد خبر: 3999218
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

برگزاری راهپیمایی بزرگداشت انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن

شهر صنعا امروز شاهد راهپیمایی گسترده مردم در خیابان فرودگاه به مناسبت هفتمین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر بود که با شعار «آزادی و استقلال» به پیروزی رسید.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی شعارهایی را سر دادند که بر آزادی و استقلال علیه انواع سلطه و قیمومیت تأکید داشت. علاوه بر این، آن‌ها بر حرکت روبه‌جلو برای دستیابی به اهداف کامل انقلاب شکوهمند 21 سپتامبر، دستیابی به استقلال و آزادسازی هر وجب از سرزمین خود از اشغال مهاجمان و اشغالگران تأکید کردند.

در بیانیه پایانی این راهپیمایی نیز تصریح شد که استواری افسانه‌ای در تمام این سال‌ها در برابر تجاوز یکی از جلوه‌های مبارک انقلاب 21 سپتامبر است و گواهی روشن بر ضد سلطه بودن این انقلاب است.

برگزرای راهپیمایی بزرگداشت انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن

در این بیانیه خاطرنشان شده است که آنچه انقلاب 21 سپتامبر به دنبال آن بود، عزت و حاکمیت ملی است که این خواسته‌ای برحق و مشروع برای همه مردم جهان است. علاوه بر اینکه قیمومیت خارجی قبلی این کشور و دولتی تحت سلطه بیگانگان با تاریخ یمن، فرهنگ و هویت مردم مسلمان یمن در تضاد کامل دانسته شده است.

بیانیه پایانی راهپیمایی همچنین تأکید دارد که انقلاب 21 سپتامبر طرح‌های تجزیه و چندپاره شدن در این منطقه را ناکام گذاشت و درعین‌حال افق وسیعی را برای بازگرداندن عزت ملی به یمن گشود.

برگزرای راهپیمایی بزرگداشت انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن

در این بیانیه اشاره شده است که انقلابی مانند انقلاب 21 سپتامبر، دارای اهدافی چنان ارزشمند است که همه جهان باید به آن افتخار کنند و مردم یمن نیز باید به سبب آن در برابر همه ملت‌ها سربلند باشند.

علاوه بر این تصریح شده است که انقلاب 21 سپتامبر افتخار دارد که همواره مشتاق به حفظ بافت اجتماعی یمن بوده و از این رو دست صلح و برادری را به سوی همه دراز کرد و از آن‌ها خواست تا در انجام مسئولیت و خدمت به یمن مشارکت کنند.

برگزرای راهپیمایی بزرگداشت انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن

در این بیانیه از فداکاری تاریخی مردم یمن برای دفاع از انقلاب مبارک خود که از طریق آن‌ها توانستند اهداف متجاوزین را نقش بر آب کنند، قدردانی شد و تأکید شد که با وجود تداوم تجاوز، متجاوزان به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند؛ اما ما آن‌ها را می‌بینیم که در باتلاق شکست فرورفته‌اند و از هر سو با بحران مواجه‌اند.

برگزرای راهپیمایی بزرگداشت انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن

همچنین در این بیانیه تأکید شده است «انقلاب 21 سپتامبر با آگاهی از مسائل امت اسلام، فلسطین را در خط مقدم توجه خود قرار داده و این امر هسته اصلی درگیری‌های شدید در منطقه است».

برگزرای راهپیمایی بزرگداشت انقلاب ۲۱ سپتامبر در یمن

در پایان نیز به صراحت بیان شده است که مردم یمن در هفتمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر تأیید می‌کنند که انقلاب خود را ادامه می‌دهند، در میانه راه متوقف نشده و در نبرد برای آزادی ملی ادامه می‌دهند. این انقلاب همچنان پابرجا ادامه یافته و می‌بالد و هیچ قدرت استبدادی قادر به توقف آن نخواهد بود.

انتهای پیام
captcha