وجه تقدس دفاع مقدس چیست
کد خبر: 3999288
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

وجه تقدس دفاع مقدس چیست

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به وجه تقدس دفاع مقدس گفت: جنگ تحمیلی جنگ اسلام با کفر بود و انگیزه حضور رزمندگان در این جنگ انگیزه الهی و بر اساس تکلیف شرعی بود.

وجه تقدس دفاع مقدس چیست؟آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که فرمودند: «إنَّ اللَّهَ يُبغِضُ الرَّجُلَ اَلَّذِي يُدْخَلُ عَلَيهِ في بَيتِهِ فَلا يُقاتِلُ؛ همانا خداوند مردی را که به خانه اش تجاوز شود و به نبرد بر نخیزد دشمن دارد»، اظهار کرد: 31 شهریورماه، آغاز هفته دفاع مقدس و همه ما موظف هستیم نسبت به امام، شهدا، ایثارگران و جانبازان عرض ارادت و ادب و احترام داشته باشیم.

وی با اشاره به وجه تقدس دفاع مقدس گفت: اینکه گفته می‌شود جنگ تحمیلی همان دفاع مقدس است، بدین معنا است که این حرکت مردمی همراه با انگیزه الهی و به تعبیر امام مقابله تمامی کفر با تمامی اسلام بود و در حقیقت جنگ اسلام و کفر بود و چون جنگ اسلام و کفر بود، دارای تقدس و قداست خاصی است. همچنین این جنگ، جنگ حق و باطل بود و هر کجا حق است، قداست آنجا است و لذا این دفاع، دفاع مقدس می‌شود. 

نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه استان یزد گفت: انگیزه حضور رزمندگان در عرصه‌های نبرد از فرماندهی معظم کل قوا یعنی امام تا کوچکترین عضو دخیل در جریان دفاع مقدس انگیزه‌ای خدایی و الهی و بر اساس تکلیف شرعی بود.

وی مردمی بودن، میدان‌دار بودن جوانان، شایسته‌سالاری، حاکم بودن روحیه معنویت، اعتماد کامل مردم به دولت و نظام، اکتفا به حداقل‌ها را از ویژگی‌های شاخص و ماندگار دفاع مقدس دانست و گفت: در زمان جنگ هم که با تحریم مواجه بودیم، به نیروهای داخلی تکیه شده بود و امیدی به شرق و غرب نبود و در آن عرصه بن‌بستی در کارها وجود نداشت و رزمندگان در آن دوران مسئولیت‌پذیر بودند و با کار و تلاش شبانه‌روزی و مستمر و هدفمند پیش می‌رفتند.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد، اتکا به روحیه خودباوری، شجاعت، اتحاد و اتفاق نظر با محوریت ولایت را از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس برشمرد و بیان کرد: این پارامترها و شاخصه‌ها باعث شد در دفاع مقدس به موفقیت و پیروزی دست یابیم.

انتهای پیام
captcha