اتحاد نیروهای نظامی در سایه رهبری امام خمینی(ره) رمز پیروزی‌ دفاع مقدس بود
کد خبر: 3999430
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
لاله افتخاری:

اتحاد نیروهای نظامی در سایه رهبری امام خمینی(ره) رمز پیروزی‌ دفاع مقدس بود

نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از خانواده‌‌های ‌شهدا و ایثارگران همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس، گفت: رهبری بی‌همتای امام خمینی(ره) و اتحاد نیروهای ارتش و سپاه در طول دفاع مقدس سبب پیروزی‌های متعدد در عملیات‌های دفاع مقدس خصوصا آزادسازی خرمشهر شد که تعجب همگان را برانگیخت.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس، 31 شهریورماه در نخستین روز از این هفته با تجلیل از خانواده‌‌های ‌شهدا و ایثارگران به همت فرهنگسرای سرو و با همکاری دژبان ارتش جمهوری اسلامی در دژبان ارتش برگزار شد.
 
در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی‌تبار، رئیس عقیدتی سیاسی دژبان‌ کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶، امیر سرتیپ دوم مجتبی جعفری، سرهنگ احمد حیدری (آزاده)، جانباز دفاع مقدس سرهنگ عرفانی راد و جمعی از راویان دفاع مقدس حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی‌تبار گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن 1357 هجمه‌های همه جانبه علیه نظام اسلامی آغاز شد. تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام، شکست خفت‌بار آمریکا در طبس، غائله کردستان و ... گوشه‌ای از توطئه شوم دشمن علیه ایران بود.

رئیس عقیدتی سیاسی دژبان کل ارتش ادامه داد: صدام ملعون با همراهی متحدانش به فکر تعدی به خاک جمهوری اسلامی ایران افتاد ولی زهی خیال باطل که موفق نشد حتی یک متر از این خاک را جدا کند.

در ادامه مراسم امیر سرتیپ دوم جانباز مجتبی جعفری از پیشکسوتان دفاع مقدس و از اعضای گروه معارف جنگ شهید صیاد شیرازی ضمن عرض تبریک به‌مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و گرامیداشت رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس، گفت: روز 31 شهریورماه سال 1359 نیروی هوایی عراق با 192 جنگنده به شهرها و نقاط حساس ایران حمله کرد، نیروی زمینی بعثی هم نقاط مرزی محدودی را به تصرف خود درآورد.

وی اضافه کرد: دولت عراق با خیال خام تصرف سه روزه ایران پا به عرصه‌ای گذاشت که هرگز محقق نشد و نیروی هوایی قهرمان در کمترین زمان ممکن با 140 فروند جنگنده پاسخ دندان‌شکنی به نیروهای بعثی دادند و تا مدت‌ها ارابه جنگی عراق متوقف شد.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: حماسه‌سازان دفاع مقدس در نیروهای چهارگانه ارتش افتخاراتی کسب کردند که تا ابد ماندگار است؛ شهدای شاخصی نظیر شهید خلبان عباس دوران، شهید ناخدا همتی، شهید دستنبو و صدها شهید گلگون کفن ارتش که برگ زرینی در دفتر خاطرات این مرز وبوم به یادگار گذاشتند.
 
همچنین در این مراسم لاله افتخاری، نماینده ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فداکاری رزمندگان جبهه و جنگ، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در آغاز جنگ با وجود کم و کاستی‌های آن زمان و کمبود نیروی انسانی به خوبی در مقابل نیروهای مهاجم و مجهز عراقی ایستاد و توانست دشمن بعثی را زمین‌گیر کند.

افتخاری اضافه کرد: رهبری بی‌همتای امام خمینی(ره) و اتحاد نیروهای ارتش و سپاه در طول دفاع مقدس سبب پیروزی‌های متعدد در عملیات‌های دفاع مقدس خصوصا آزادسازی خرمشهر شد که تعجب همگان را برانگیخت.

نماینده ادوار مختلف مجلس تأکید کرد: امروزه نیز تجلیل از خانواده‌های شهدای عزیز و یادگاران دفاع مقدس بسیار ارزنده است و جزء تأکیدات مقام معظم رهبری است، چراکه باعث می‌شود هیچ‎گاه روحیه ایثار و شهادت در این کشور از بین نرود و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ‎گاه به فکر تعرض به این آب و خاک نیفتند.

در ادامه این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران گرانقدر شهید قیطولی، شهید فتاح‌ الجنان و جانبازان سرافراز جعفری و عرفانی با حضور فرهادی، شهردار محترم منطقه 6 تهران تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین مهمانان برنامه با حضور بر مزار شهید گمنام پادگان امام خمینی(ره) با آرمان‌های شهدا و انقلاب به تجدید میثاق کردند. اجرای گروه رزم‌نوازان دژبان ارتش جمهوری اسلامی ایران و گروه سرود دانش‌آموزی پیرنگ نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
منصوره مرادی‌نیا
انتهای پیام
captcha