تدارک شورای شهر زنجان برای راهپیمایی 13 کیلومتری اربعین
کد خبر: 3999506
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

تدارک شورای شهر زنجان برای راهپیمایی 13 کیلومتری اربعین

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: امسال به دلیل محدودیت در حضور موکب‌ها در عراق، برنامه‌ای با عنوان «جاماندگان» با اخذ مجوز از ستاد کرونا با پیاده‌روی 13 کیلومتر در مسیر گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

تدارک شورای شهر زنجان برای راهپیمایی 13 کیلومتری اربعینبه گزارش ایکنا از زنجان، منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان، 31 شهریورماه در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر زنجان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ملت ایران، جانانه در برابر دشمن از خود دفاع کرد و تقدیم بیش از 200 هزار شهید، پاسخ مثبت به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) بود و پرچم «لا إله إلّا اللّه» را بالا نگه داشت.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پرچم این کشور که مزین به نام مقدس «الله» است، برافراشته بماند باید صبر ایستادگی و استقامت کنیم همانگونه که بیش از 42 سال است که صبر کرده و در برابر فشارهای فراوان سیاسی و اقتصادی ایستادگی کرده و ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده‌ایم بلکه پیشرفت‌های فراوانی طی این مدت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به بودجه یک میلیارد تومانی شهرداری زنجان برای کمک به برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی هر سال با شور و حال زیادی و با حضور 20 میلیون نفر برگزار می‌شد و عظمت این مراسم تا حدی بود که داعش و استکبار تهدید کرده بودند که این مراسم برگزار نشود اما سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پاسخ آن‌ها گفته بود که اجازه نمی‌دهد کوچکترین صدمه‌ای به زائران حسینی وارد شود.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین سبب زنده ماندن نام و یاد امام حسین(ع) می‌شود و تلاش بر این است که این حرکت فرهنگی و سیاسی تاثیرگذار، ادامه پیدا کند، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی، قدرت شیعه در سطح بین‌الملل را نشان می‌دهد و به همین دلیل مبلغ یک میلیارد تومان در بودجه سال 1400 شهرداری زنجان برای کمک به برگزاری این برنامه فرهنگی به تصویب رسیده بود.

مرادلو یادآور شد: امسال به دلیل محدودیت در حضور موکب‌ها در عراق، برنامه‌ای با عنوان «جاماندگان» با اخذ مجوز از ستاد کرونا با پیاده‌روی 13 کیلومتر در مسیر گاوازنگ تا مزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد و این برنامه از شب اربعین آغاز می‌شود.

وی با اشاره به حضور موکب‌ها در این برنامه و ارائه خدمات به شهروندان گفت: وظیفه خود دانستیم که از این حرکت خداپسندانه حمایت کنیم که در این راستا کمک‌هایی به موکب‌های شهر زنجان انجام خواهد شد. 250 میلیون تومان به موکب قتیل‌العبرات که عظیم‌ترین موکبی است که سالانه در عراق حضور پیدا می‌کرد، 130 میلیون تومان به موکب خادمین شهدای گمنام در محل مزار شهدای گمنام، 50 میلیون تومان به موکب شهدای مقاومت، 50 میلیون تومان به موکب شهدای مدافع حرم، 50 میلیون تومان به موکب احباب‌الرضا(ع) کمک می‌کنیم. ضمن اینکه این کمک‌ها فقط برای پذیرایی نیست بلکه خرید تجهیزات از جمله دستگاه یخ‌ساز در برنامه موکب‌ها قرار دارد؛ چرا که در 15 سال آینده در مراسم اربعین با گرمای تابستان و بهار مواجه خواهیم شد.

مرادلو افزود: همچنین برای موکب‌های داعیان کمیل، نورالزهرا(س) در کوی پونک، هیات رهروان امام خمینی(ره) در منطقه بی‌سیم، مسجد امام حسین(ع) سعدی شمالی و گروه‌های جهادی گمنامان حضرت زهرا(س) منطقه بی‌سیم نیز به ترتیب 30 ، 5 ، 10 ، 30 و 10 میلیون تومان کمک خواهد شد.

وی همچنین در مورد نامگذاری خیابان‌ها تصریح کرد: همه خیابان‌ها باید مزین به نام مفاخر، مشاهیر و شهدای استان باشد و عددگذاری جایی در اسم خیابان‌ها نخواهد داشت و از این پس همه خیابان‌ها باید با این نام‌ها شناحته شوند که این خود فرهنگ‌سازی خوبی است.

انتهای پیام
captcha