دومین سوگواره ملی شعر آئینی ایل برگزار می‌شود
کد خبر: 3999538
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

دومین سوگواره ملی شعر آئینی ایل برگزار می‌شود

ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های ادبی کانون‌های کشور دومین سوگواره ملی شعر آئینی ایل را برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: سعید سعادتی درخصوص برگزاری دومین سوگواره ملی شعر آئینی ایل در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور با هدف ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های ادبی کانون‌های کشور دومین سوگواره ملی شعر آئینی ایل را به میزبانی استان چهار محال و بختیاری برگزار می‌کند.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فهما بیان کرد: با توجه به اینکه سامانه نزدیک به سه سال است که راه اندازی شده، از طریق این سامانه توانستیم بسیاری از استعدادهای هنری نوجوانان و جوانان در سطح مساجد کشور به ویژه اعضای کانون مساجد را شناسایی کنیم؛ استعدادهایی که به لحاظ کمی و کیفی بسیار قابل توجه هستند. جوانان و نوجوانان مستعد در رشته‌های مخلتف از جمله فیلم، نمایش، سرود، نویسندگی و شعر در سامانه ثبت نام کردند. در این میان رشته شعر بیش از سایر رشته‌ها مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال استان چهار محال و بختیاری متولی حوزه شعر شده است، گفت: این بخش از جشنواره با عنوان جشنواره ایل در نظر گرفته شده است. بخش شعر آئینی در جشنواره شامل سه رشته کلاسیک، مناجاتنامه و آزاد می‌شود، شعر به سبک مناجاتنامه در گذشته مرسوم بود اما به مرور کمرنگ شده است، ما در این جشنواره سعی کردیم این بخش را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

سعادتی به موضوع محوری دومین سوگواره ملی شعر آئینی ایل اشاره و عنوان کرد: دو موضوع محوری برای شعر مشخص شده؛ موضوع اول اهل بیت (ع) و سیره ایشان و موضوع دوم محور مقاومت و فرهنگ مقاومت است.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فهما درباره ثبت نام و شرایط شرکت کنندگان گفت: ارسال آثار از شهریور ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۵ مهر مهلت دارد. پس از پایان مهلت مقرر داوری آثار آغاز و برندگان این سوگواره مشخص می‌شوند. همه اعضای کانون مساجد بالای ۸ سال می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha