چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش مشخص شود
کد خبر: 3999943
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش مشخص شود

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تأکید بر لزوم بومی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان، گفت: چشم‌انداز ترویج فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش مشخص شود.

چشم‌انداز ترویج قرآن در آموزش و پرورش مشخص شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، سوم مهرماه در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و مقاومت در لرستان، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی مصادف با دفاع مقدس است دفاعی که دانش‌آموزان و معلمان نقش مهمی در آن داشتند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و دینی بوده، هست و خواهد بود، بیان کرد: نهاد آموزش و پرورش در پیدایش انقلاب نقشی ستودنی داشتند و در مقاطع مختلف انقلاب هم نقش آنان کم‌نظیر بوده و گواه آن ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و معلم است.

شاهرخی با بیان اینکه راه ارتقا و پیشرفت از درون آموزش و پرورش و عرصه تعلیم و تربیت عبور می‌کند، افزود: هر جامعه‌ای برای اینکه به رشد، بالندگی و شکوفایی برسد نیازمند بایدها و نبایدهای است و پایه این بایدها از درون آموزش و پرورش بر می‌خیزد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران برای گسترش آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است، اما سطح کار در عرصه تعلیم و تربیت وسیع است، تصریح کرد: هنوز مدارسی داریم روستایی و مدارسی که در درون کوه‌ها و کوهپایه‌ها هستند و برای دفع این مشکلات باید برنامه‌ریزی شود.

وی بر لزوم توجه برنامه‌ریزان آموزش و پرورش در سطح کلان به ظرفیت‌هایی آموزش و پرورش تأکید کرد و با یادآوری اینکه باید شاخص‌های یک مدرسه موفق مشخص و به سمت آن شاخص‌ها حرکت کرد، ادامه داد: شاخص‌های انضباط دانش‌آموزان، ارتباط اولیا و مدارس مشخص شود؛ از طرفی باید چشم‌انداز ترویج قرآن کریم تعیین و راهکارهای ارتقای این چشم‌انداز مشخص و هدف‌گذاری شود.

شاهرخی با طرح این سؤال که در الگوهای رفتاری چه برنامه‌ای وجود دارد و در باب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چه مقدار پیشرفت حاصل شده است، اضافه کرد: برای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌توان از ظرفیت فرهیختگان و برجستگان استفاده و این برنامه را بومی‌سازی کرد تا هر مدرسه‌ای بداند در کجای شاخص‌ها قرار دارد کمااینکه تعلیم و تربیت باید در کنار هم پیش برود.

انتهای پیام
captcha